۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در شرق تهران/ خانه‌های مناطق ۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ چند؟

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبر: 500203
قیمت مسکن در شرق تهران/ خانه‌های مناطق ۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ چند؟

باتوجه به آمار بانک مرکزی، قیمت مسکن در تمام مناطق شرقی تهران جز منطقه8 از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر بوده و معاملات انجام‌شده در دی ماه نیز موید این موضوع است.

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ مناطق 4، 8، 13 و 14 از منطقه‌های شرق تهران محسوب می‌شود که قیمت مسکن در هر یک از آن‌ها باتوجه به محله، سن بنا، متراژ، مواد و مصالحی که در ساختمان استفاده شده است، جهت ساختمان، کوچه و... متفاوت است و می‌توان قیمت‌های بسیار بالا، متوسط و یا پایین (نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران) را در شرق تهران مشاهده کرد.

تعداد معاملات مسکن در یک الی دو ماه اخیر کاهش محسوسی داشته است و این کاهش محسوس در شرق تهران نیز آشکار بود. برای مثال طی دی ماه99 در این چهار منطقه فقط 113معامله انجام شده است که البته با توجه به اینکه تعداد کل معاملات دی ماه در تهران 465معامله بود، این رقم تقریبا یک چهارم معاملات دی ماه را تشکیل می‌دهد؛ به عبارتی دیگر یک چهارم از معاملاتی که طی دی ماه در تهران انجام شد، در این چهار منطقه بوده است؛ در ادامه به بررسی قیمت مسکن در هر یک از این مناطق و محله‌های آنان خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های واحدهایی است که طی یک ماه اخیر در شرق  تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله یادشده نیست.

برای مشاهده جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

قیمت مسکن در تهران

قیمت مسکن در منطقه 4 تهران

منطقه4 یکی از مناطق شهرداری تهران در شرق پایتخت است. قیمت مسکن در این محله به عوامل متعددی از جمله محله بستگی دارد؛ قیمت مسکن در برخی محله‌ها نزدیک و یا پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران (26میلیون و 900هزار تومان) است و در برخی محله‌ها نیز آپارتمان‌ها با قیمتی بالاتر معامله می‌شود.

اوقاف، حکیمیه، پاسداران، تهران پارس، قنات کوثر، لواسان، لویزان، حسین آباد و... از محله‌های شرقی تهران محسوب می‌شود؛ البته طی دی ماه99 در برخی از این محله‌ها هیچ معامله‌ای صورت نگرفته است؛ معامله‌های انجام‌شده نیز تفاوت قیمت تقریبا بالایی با قیمت‌های اعلامی از سوی مالکان داشته است.

یک واحد آپارتمان 125متری و 3سال ساخت در محله قنات کوثر متری 31میلیون و 956هزار تومان معامله شد. نارمک یکی از محله‌هایی است که در منطقه 4و 8 شهرداری تهران قرار دارد و متقاضی خرید مسکن در آن بالا است. یک خانه 90متری و یک سال ساخت در محله نارمک متری 26میلیون و 833هزار تومان به فروش رفت.

شمس آباد یکی دیگر از محله‌های منطقه4 است. واحدی 104متری و 17سال ساخت در این محله متری 41میلیون و 387هزار تومان به فروش رسید. نرخ مسکن برای خرید واحدی 44متری و 32سال ساخت در محله شهید عراقی 28میلیون و 859هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

اراج از دیگر محله‌های منطقه4 است که متوسط قیمت مسکن در آن تقریبا بالاست. یک واحد آپارتمان 99متری و 2سال ساخت در اراج متری 48میلیون و 154هزار تومان معامله شد. واحدی 75متری و 8سال ساخت در حکیمیه نیز متری 25میلیون و 112هزار تومان به فروش رسید.

گفتنی است؛ منطقه4 تنها محله شرق تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن طی آذر ماه از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر بود. در حالی که مطابق با آمار بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران 26میلیون و 900هزار تومان در هر متر مربع اعلام شد، متوسط قیمت مسکن در منطقه4، طی آذر ماه 28میلیون و 328هزار تومان در هر متر مربع بود.

قیمت مسکن در منطقه 8 تهران

منطقه8 از مناطق شرق تهران است؛ تهرانپارس، نارمک، هفت حوض، مداین، مجیدیه، تسلیحات، لشگر وحیدیه، زرکش و... از محله‌های معروف این منطقه به حساب می‌آید. عوامل متعددی در تعیین قیمت مسکن در این منطقه دخیل است که محله، کوچه و خیابانی که واحد در آن قرار دارد از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از معاملاتی که طی یک ماه اخیر در منطقه8 انجام شده است اشاره خواهیم کرد. متوسط قیمت مسکن در منطقه8 طی آذر ماه سال جاری 25میلیون و 433هزار تومان در هر متر مربع بود که رقمی نزدیک به متوسط قیمت مسکن در تهران است.

وحیدیه یک از محله‌های منطقه8 شهرداری تهران است. قیمت مسکن برای خرید واحدی 117متری و 29سال ساخت در این محله متری 25میلیون و 982هزار تومان بود. خانه‌ای 92متری و 20سال ساخت در کرمان نیز متری 22میلیون و 953هزار تومان معامله شد. یک واحد آپارتمان 72متری و 17سال ساخت در نارمک شرقی متری 24میلیون و 744هزار تومان و خانه‌ای 58متری و 20سال ساخت در مجیدیه نیز متری 16میلیون و 189هزار تومان به فروش رسید.

قیمت مسکن در منطقه 13 تهران

منطقه13 از مناطق شرقی تهران است که قیمت مسکن در غالب محله‌های آن از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است. پیروزی، نیروی هوایی، تهران نو، دروازه شمیران و... از محله‌های معروف این منطقه به حساب می‌آید و قیمت مسکن در هر یک متفاوت است. طبق آمار بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در منطقه13 طی آذر ماه99 ، 22میلیون و 856هزار تومان در هر متر مربع است که باتوجه به متوسط قیمت مسکن در تهران، این محله جزو محله‌های ارزان قیمت محسوب می‌شود.

یک دستگاه آپارتمان 50متری و 17سال ساخت در نیروی هوایی متری 23میلیون و 569هزار تومان معامله شد. فردی جهت خرید واحدی 90متری و نوساز در دروازه شمیران 26میلیون تومان در هر متر مربع پرداخت کرده است. پیروزی و تهران نو از دیگر محله‌های منطقه13 شهرداری تهران در شرق است. یک واحد 110متری و نوساز در تهران نو متری 28میلیون تومان و خانه‌ای 98متری و نوساز در پیروزی متری 20میلیون تومان معامله شد.

قیمت مسکن در منطقه 14 تهران

منطقه14 از مناطق شرق تهران است که با داشتن 26محله، بیشترین محله‌ها را در بین مناطق در خود جای داده است؛ با این وجود واحدهای کمی طی دی ماه در آن معامله شد. ابوذر، آهنگ، شیوا، چهارصد دستگاه، صد دستگاه و... از محله‌های نام آشنا در منطقه14 است.

یک واحد 72متری و 3سال ساخت در ابوذر متری 23میلیون و 884هزار تومان، واحدی 126متری و نوساز در آهنگ متری 19میلیون و 325هزار تومان و یک خانه 39متری و 7سال ساخت در محله شیوا متری 19میلیون و 109هزار تومان به فروش رسید. لازم به ذکر است متوسط قیمت مسکن در منطقه 14 طی آذر ماه 20میلیون و 467هزار تومان بود که از این رقم از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است.