۰ نفر

ممنوعیت صدور بارنامه برای کامیون‌ها تا ۴۸ ساعت

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 499681
ممنوعیت صدور بارنامه برای کامیون‌ها تا ۴۸ ساعت

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: صدور بارنامه از امروز برای کامیون‌ها تا ۴۸ ساعت ممنوع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرهاد مهریاری معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هم اکنون تمامی راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات کشور در این ایام با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در وضعیت آماده‌باش هستند، گفت: تجهیزات لازم از جمله شن و نمک را آماده و نیرو‌های راهداری را هم مستقر کرده‌ایم و هم اکنون این نیرو‌ها در حوزه کولاک و بازگشایی مسیر‌های مسدود شده از آمادگی خوبی برخوردار هست

مهریاری با بیان اینکه صدور بارنامه از امروز تا ۴۸ ساعت برای کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین ممنوع است، افزود: صدور بارنامه برای تمامی کامیون‌ها برای محور‌های شمالی کشور ممنوع است و رانندگان بدانند که پلیس راه از حرکت این کامیون‌ها تا ساعت ۸ صبح خودداری می‌کند.

او بیان کرد: پس از ساعت ۸ صبح هم در صورت داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی اجازه سفر به رانندگان داده می‌شود، در غیر این صورت از انجام سفر‌های غیر ضروری تمامی خودرو‌ها جلوگیری می‌‌شود.

بارش برف تا ۴۰ سانتی متر در محور‌های برف گیر

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در ظرف کمتر از ۱۲ ساعت از ۸ صبح تا ۸ شب بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر برف در بسیاری از محور‌های کشور بارش خواهیم داشت، افزود: این میزان از بارش‌ها نشان می‌دهد که حجم بارش‌ها زیاد است و این بارش‌ها همراه با باد و برودت هوا خواهد بود، بنابراین به رانندگان و مسافران اعلام می‌کنیم از انجام سفر‌های غیر ضروری به شدت خودداری کنند.

مهریاری اظهار کرد: مسافران در صورت داشتن سفر ضروری حتما از قبل برنامه ریزی داشته باشند و پیش از عزیمت به جاده با سامانه ۱۴۱ ارتباط بگیرند، توصیه می‌شود که حتما در این چند روز از انجام سفر‌های غیر ضروری در این ایام خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشور هم برای این ایام هشدار‌هایی را صادر کرده است، گفت: در این ایام تمامی نیرو‌های راهداری و اکیپ‌ها آماده باش هستند و حدود ۱۰ هزار نیروی راهدار در بسیاری از نقاط برف گیر و کولاک آماده باش هستند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه این توده جدید بارشی علاوه بر آنکه بارشی است همراه با کولاک و باد شدید هم است و در مناطق کوهستانی کشور هم به صورت برف خواهد بود، افزود: تحت تاثیر سامانه بارشی جدید تمامی جاده‌های شمالی و غربی کشور متاثر خواهد شد، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود از انجام سفر‌های غیر ضروری در این چند روز به شدت خودداری کنند.

مهریاری در پایان توضیح داد: این سامانه بارشی جاده‌های محور‌های زنجان، اردبیل، قزوین به رشت، رشت به لاهیجان و همچنین چالوس، هراز و فیروکوه را در برخواهد گرفت.