۰ نفر

معاون وزیر راه اعلام کرد؛

ابلاغ برنامه تامین زمین ۵میلیون واحد مسکونی

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 498411
ابلاغ برنامه تامین زمین ۵میلیون واحد مسکونی

معاون وزیر راه از ابلاغ برنامه ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور به استان‌ها خبر داد. در قالب این برنامه زمین موردنیاز ساخت مسکن تامین می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ محمود محمودزاده ، اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور و برآوردهای صورت گرفته، وزارت راه و شهرسازی برنامه ساخت 5 میلیون واحد مسکونی به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که در این برنامه زمین مورد نیاز ساخت مسکن تامین خواهد شد در پاسخ به این پرسش که آیا تضمینی برای اجرای برنامه مذکور با توجه  الزام‌آور نبودن در دولت‌های بعدی وجود دارد، افزود: بر اساس نیاز کشور به مسکن، برای تامین زمین موردنیاز ساخت یک میلیون واحد مسکونی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این برنامه طی‌ ابلاغیه‌ای به استان‌ها ارسال شده و اعلام کرده‌ایم در هر شهری از استان‌های کشور زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن بایستی تامین شود.

 مجلس یازدهم نیز طرحی تحت عنوان  "طرح پیشنهادی ماده واحده دو فوریتی به منظور تحقق جهش تولید با رونق ساخت و ساز مسکن شهری و روستایی" برای 6 سال آینده بخش مسکن را تهیه و تدوین کرده که کلیات آن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.