۰ نفر

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور؛

ورود قیمت‌ها به سایت‌ها بازار مسکن را به جنجال می‌کشاند

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 498276
ورود قیمت‌ها به سایت‌ها بازار مسکن را به جنجال می‌کشاند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: ورود قیمت‌ها به سایت‌ها بازار مسکن را با قیمت های کاذب به جنجال و گرانی می کشاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور،  با بیان اینکه متاسفانه با ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن دوباره شاهد آن هستیم که قیمت ها به سایت ها و اپلیکیشن های خرید و فروش بازگشته است، گفت: در سال گذشته همزمان با رشد جهشی قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو به دادستانی پیشنهاد دادیم که قیمت ها از روی سایت ها برداشته شود که همین امر خود زمینه ساز کاهش قیمت ها و ایجاد ثبات در این بازار شد اما متاسفانه در چند روز اخیر شاهد آن هستیم که قیمت ها به این سایت ها بازگشته است.
او ادامه داد:  به نظر می‌رسد که مدیران این اپلیکیشن ها به عنوان اینکه شرکت دانش بنیان هستند با برخی از صحبت‌های خود مجدداً دادستانی را مجاب کرده اند که قیمت‌ها به این سایت ها بازگردد؛ در صورتی که این خود یک حرکت بسیار خطرناک در حوزه تشدید قیمت‌ها به شمار می‌رود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه این قیمت ها نقش بسیار موثری در ایجاد نوسان بازار اجاره دارد، افزود: به طور مثال قیمت واقعی هر متر مربع در یک منطقه متری ۱۵ میلیون تومان است اما یک فروشنده تمایل دارد قیمت واحد خود را هر متری ۲۰ میلیون تومان در سایت بگذارد بنابراین یک فرد دیگر در همان منطقه این قیمت ها را مشاهده کرده و تصور می‌کند نرخ واحد خود بسیار بالاتر است و ۲۲ میلیون تومان می گذارد بنابراین این امر خود باعث برهم ریختگی بازار مسکن و ایجاد نابه سامانی می شود.
خسروی توضیح داد: بازگشت قیمت ها به اپلیکیشن ها در این حوزه به معنای شفاف سازی نیست بلکه این اقدام خود یک نوع هیجان کاذب است که هیچ کمکی به بازار مسکن نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه در تمام کشورهای پیشرفته قیمت ها از طریق سایت های تخصصی مسکن و توسط کارشناسان و متخصصان ارزیابی و نشان داده می شود، اظهار کرد: قیمت ها در سایت های ایرانی از یک منبع خاصی پیروی نمی کنند و هرکس هر قیمتی که تمایل داشته باشد نرخ گذاری می‌کند.
خسروی تصریح کرد: این اقدامات باعث ایجاد جنجال بین خریدار و فروشنده و مشاور املاک می شود بنابراین باید این اقدام که یک کار تخصصی است از روش های خوب و کاربردی پیروی کند و ما امیدواریم دادستانی به این موضوعات توجه کند و با جلوگیری از این اقدام نگذرد قیمت‌ها افزایش پیدا کند.
او با بیان اینکه متاسفانه همواره اعلام می کنند که مشاوران املاک خود زمینه ساز افزایش قیمت‌ها می‌شود، بیان کرد: ما بخش خصوصی هستیم این در حالی است که دولت خود باید سازندگی و تولید را ادامه دهد که این اقدامات در سال گذشته انجام نشده و همین امر خود باعث ایجاد نابسامانی افزایش قیمت شده است.