۰ نفر

سازمان تعزیرات؛

پرونده‌ای در خصوص گرانفروشی بلیط هواپیما به ما ارجاع نشد

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبر: 496268
پرونده‌ای در خصوص گرانفروشی بلیط هواپیما به ما ارجاع نشد

گرانی بلیط هواپیما انتقادات نمایندگان مجلس را به دنبال داشت هرچند هنوز پرونده‌ای در این خصوص به سازمان تعزیرات ارجاع نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اخیرا برخی از نمایندگان مجلس نسبت به افزایش قیمت بلیط هواپیما انتقاد کردند و در این رابطه رسیدگی به موضوع گرانفروشی در این حوزه را از مسئولان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی خواستار شدند.

تورج دهقان زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: گرانفروشی بلیت هواپیما گزارش شده و وجود دارد، اما این اتفاق ربطی به شرکت‌های هواپیمایی ندارد و آن‌ها این کار را انجام نداده‌اند بلکه این تخلف از سوی برخی از سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی رخ داده است.

وی افزود: بر اساس جدول نرخ نامه‌ای که اخیراً از سوی شورای عالی هواپیمایی کشوری تصویب و ابلاغ شد، کسی حق فروش بلیت هواپیما بالاتر از نرخ‌های مصوبه را ندارد و در همین راستا با گرانفروشان برخورد قاطع خواهیم کرد تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

برای بررسی موضوع و اینکه آیا پرونده‌ای با مضمون ارتکاب گرانفروشی در بحث فروش بلیط هواپیما در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده یا خیر؟ به سراغ رییس گشت تعزیرات حکومتی رفته و موضوع را از وی جویا شدیم.

عدم ارجاع پرونده تخلفات گرانفروشی بلیط هواپیما به تعزیرات

ناصر مدیحی طامه، درباره این موضوع که آیا تاکنون پرونده‌ای درخصوص گرانفروشی بلیط هواپیما به گشت تعزیرات حکومتی تهران ارجاع داده شده یا خیر؟ گفت: از ابتدای امسال هیچ گونه پرونده گرانفروشی به سازمان تعزیرات اعلام نشده است.

رییس گشت تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: در صورتی که پرونده‌ای به واحد‌های گشت تعزیرات ارجاع شود بدون فوت وقت برای رسیدگی به تخلفات گرانفروشی در حوزه‌های مختلف، گشت‌های سیار تعزیرات فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

با توجه به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی مسئول برخورد با تخلفات گرانفروشی در حوزه‌های مختلف بازار است و در صورت دریافت گزارشات پیرامون وقوع تخلفات مختلف؛ به موضوعات ورود می‌کند، اما از قرار معلوم در رابطه با تخلفات گرانفروشی در بازار عرضه بلیط هواپیما پرونده‌ای به این سازمان ارجاع نشده است و باید منتظر ماند و دید که پرونده گرانفروشی بلیط‌های هواپیمایی در کشوی کدام میز و در چه اداره‌ای خاک می‌خورد؟

آنچه که مسلم است نرخ عرضه بلیط‌های پروازی بیش از پیش افزایش یافته و علت این افزایش ناگهانی نیز برای عموم مردم گنگ و نا معلوم است، از طرف دیگر با توجه به درگیری کشور و جامعه با بیماری منحوس کووید ۱۹ و کاهش تعداد مسافرت ها، توقع بر این است که قیمت نرخ بلیط‌های ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند، اما از سوی مقابل شاهد افزایش قیمت‌ها در این حوزه هستیم.