۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های شرق تهران چند؟ +جزییات معاملات یک ماهه

۷ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۳۱
کد خبر: 493269
آپارتمان‌های شرق تهران چند؟ +جزییات معاملات یک ماهه

گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در شرق تهران معامله شده است، پرداخته است؛

برای عضویت در کانال تلگرام اقتصادآنلاین اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ تهران پارس، حکیمیه، پیروزی، نظام آباد، نیروی هوایی، نظام آباد و... از محله‌های شرق تهران محسوب می‌شود. مهم‌ترین عامل تعیین قیمت مسکن محله است. قیمت مسکن در هر یک از محله‌های شرق تهران متفاوت است. برخی محله‌های قیمت پایین‌تری نسبت به متوسط قیمت مسکن دارد و برخی نیز قیمت بالاتری نسبت به متوسط قیمت مسکن دارد. مسکن در محله‌هایی که به شمال متمایل است، با قیمت بالاتری معامله می‌شود. مثلا قیمت مسکن در پاسداران بالاتر از سایر محله‌های شرقی بوده و محله‌های متمایل به جنوب آپارتمان‌های ارزانتری دارد. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن در برخی از محله‌های شرقی تهران خواهیم پرداخت.

آپارتمان‌های شرق تهران چند

گفتنی است؛ قیمت‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود، براساس معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر است و آپارتمان‌های هر محله براساس سن، متراژ، مواد و مصالح ساختمان و... دربازه متنوعی معامله می‌شود. واحدی 157متری و 44سال ساخت در حشمتیه متری 31میلیون و 497هزار تومان و واحدی 55متری و 10سال ساخت در نظام آباد متری 20میلیون و 123هزار تومان معامله شد.

خانه‌ای 183متری و 2سال ساخت در نیروی هوایی متری 50میلیون و 312هزار تومان به فروش رفت. همچنین قیمت مسکن برای واحدی 55متری و 10سال ساخت در مجیدیه شمالی 40میلیون و 504هزار تومان در هر متر مربع بوده است. برای خرید واحدی 214متری و 29سال ساخت در تهران پارس 35میلیون و 661هزار تومان در هر متر مربع پرداخت شده است. واحدی 50متری و نوساز در وحیدیه نیز متری 30میلیون تومان معامله شد.

قیمت یک واحد آپارتمان 63متری و 21سال ساخت در نارمک متری 21میلیون و 893هزار تومان بود. سرمایه مورد نیاز برای خرید واحدی 43متری و 18سال ساخت در شمس آباد یک میلیارد و 210میلیون تومان بوده است.