۰ نفر

رییس اتحادیه املاک؛

تعداد فروشندگان مسکن بیش از خریداران است

۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱:۵۶
کد خبر: 481031
تعداد فروشندگان مسکن بیش از خریداران است

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه قیمت مسکن کاهش یافته و انتظار افت بیشتر را در ماه‌های آینده داریم گفت: خرید و فروش انجام می شود و معاملات کاهش نیافته؛ هرچند تعداد فروشندگان بیش از خریداران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهدیم که قیمتهای پیشنهادی ملک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و انتظار افت بیشتر دور از ذهن نیست.

وی افزود: فعالان اقتصادی وضعیت بازارها را به خوبی تشخیص می دهند. فردای انتخابات آمریکا یک مرتبه دلار تا ۲۲ هزار تومان کاهش یافت و مسکن نیز با افت مواجه شد. این نشان می دهد که انتظارات تورمی از بین رفته و انشاءالله ثبات به اقتصاد کشور برمی گردد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه چشم انداز بین المللی کشور امیدوارکننده است گفت: اقتصاد کشور ایران محکم است اما در صورت برداشته شدن تحریمها اوضاع بهتر هم خواهد شد. اولین دستاورد چنین شرایطی ثبات نرخ ارز است که می تواند به رونق بازارهای مولد و بخش مسکن منجر شود.

خسروی درباره وضعیت معاملات طی روزهای اخیر گفت: عرضه در بازار زیاد شده و همه فروشنده اند و خریدار کم است اما خرید و فروش در فایلهای به قیمت جریان دارد و حتی در روزهای اخیر افت نکرده است. با این حال کسانی که خانه را به قصد گران شدن نگه داشته اند بدانند که ممکن است نرخها بیشتر از این افت کند.