۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

متقاضیان وام اجاره تا پایان آبان مدارک خود را تکمیل کنند

۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۴۷
کد خبر: 478731
متقاضیان وام اجاره تا پایان آبان مدارک خود را تکمیل کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان آبان ماه فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه اقدام ملی تکمیل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: در مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن حدود ۲۰۰ هزار نفر در سامانه اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir ثبت نام کردند که در مجموع با مرحله اول به بیش از ۶۵۰ هزار نفر رسید.

وی افزود: کسانی که در سامانه ورود کردند به فوریت حداکثر تا پایان آبان ماه اطلاعات خود را تکمیل کنند و اگر این کار را انجام ندهند امکان پالایش و به تبع آن امکان معرفی به بانک وجود ندارد. این موضوع هم فقط در اختیار خودشان است که پرونده را تکمیل کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن گفت: از کل ثبت نام کنندگان تاکنون ۲۳۵ هزار نفر به بانکها معرفی شدند که حدود ۷۰ هزار نفر توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

به گفته محمودزاده، سرعت پرداختی ها تقریبا ثابت است. در بانک نیز متقاضیان باید یک سری مدارک برای تکمیل پروسه پرداخت ارایه کنند.

بر اساس این گزارش، با شیوع ویروس کرونا دولت تصمیم گرفت  برای کمک به خانوارهای اجاره نشین تسهیلات پرداخت کند.  این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، ‌ کلانشهرها ۳۰ میلیون و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است که به مستأجران واجد شرایط دارای قرارداد معتبر پرداخت شود. سود این وام ۱۳ درصد است و مستأجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، ‌ کلانشهرها ۳۲۰ هزار و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. در مرحله اول با وجود تقاضای ۲.۲ میلیون نفری تنها ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت این وام هستند و البته وزارت راه و شهرسازی هشدار داده در هر زمان که مالکیت متقاضیان احراز شود از لیست دریافت این وام کنار گذاشته می‌شوند. مرحله دوم ثبت نام از روز ۱۳ مهرماه آغاز و روز ۳۰ مهرماه به پایان رسید. متقاضیان تا پایان آبان ماه فرصت دارند مدارک خود را در سامانه اقدام ملی بارگذاری کنند.