۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۲۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید/ تعداد معاملات بیش از ۱۵۴درصد افزایش یافت

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳
کد خبر: 477040
میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۲۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید/ تعداد معاملات بیش از ۱۵۴درصد افزایش یافت

با اعلام بانک‌مرکزی قیمت مسکن در شهر تهران در ادامه روند صعودی خود در مهر ماه به 26 میلیون و 700 هزار تومان رسید که حاکی از رشد 10 درصدی نسبت به ماه گذشته‌است. همچنین با وجود افزایش قیمت طی یک سال گذشته و رشد 110 درصدی در این مدت، حجم معاملات در مهرها نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیش از 154 رشد کرده‌است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام بانک مرکزی میانگین قیمت واحد مسکونی در شهر تهران در مهرماه به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین قیمت مسکن در طول یکسال گذشته بیش از ۲ برابر شده‌است. در مهر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت واحد مسکونی برابر با ۱۲ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان بود.

با وجود افزایش قیمت مسکن، تعداد معاملات افزایش یافته‌است. تعداد معاملات نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۳ و ۱۵۴.۴ درصد افزایش یافته‌است.

بیش‌ترین تقاضا برای واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان ثبت شده‌است و خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متری بیش‌ترین اقبال را از سوی خریداران داشته‌است. همچنین واحدهای 600 تا 850 میلیون تومان بیش‌ترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در این زمینه بخوانید:

افزایش قیمت مسکن موجب شده‌است که خانه‌های قدیمی‌ساز مورد اقبال بازار قرار گیرد، به‌گونه‌ای که 19 درصد حجم معاملات مهر مربوط به گروه سنی 16 تا 20 سال بوده‌است که رشد 215 درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

منطقه یک با میانگین قیمت ۵۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، گرانترین و منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان، ارزان ترین منطقه تهران بوده‎‌اند.

شاخص اجاره مسکن در شهر تهران نیز در مهر ماه  نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۲۶.۸ درصدی را تجربه کرده‌است.