۰ نفر

همزمان با تامین زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور:

پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۰
کد خبر: 473159
پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در همدان گفت: پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می شود؛ منابع مالی مربوطه در این زمینه هم تامین شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در همدان گفت: پروند مسکن مهر به جز مسکن هایی که زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و یا دارای مشکلات حقوقی هستند تا پایان سال ۹۹ بسته میشود.
نبییان افزود:  قرار است برای مسکن های مهری که فاقد متقاضی و بر اساس تفاهم نامه‌ها و قوانین جاری کشور باشد همچنین، تصمیم گیری خواهد شد.
مدیر عامل سازمان ملی مسکن و زمین در ادامه گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، زمین مورد نیاز برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دست تامین و یا تامین شده است.
به گفته نبییان، از این تعداد واحد ۲۰۰ هزار مورد آن در شهر‌های جدید،  ۱۰۰ هزار مورد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار مورد هم در شهر ها‌ی مختلف است که بخش بزرگی از زمین مورد نیاز تملک، و عملیات ساخت هم در بخشی از این زمین‌ها آغاز شده است.
استاندار همدان هم در این نشست گفت: در استان همدان به ویژه در شهر‌های همدان و ملایر به شدت کمبود زمین برای ساخت مسکن مهر روبرو هستیم. شاهرخی با تاکید بر ضرورت تعادل بخشی به زمین و مسکن در شهر‌های همدان و ملایر گفت: باید تیمی از کارشناسی مجرب در کوتاه مدت برای الحاق هزار هکتار زمین به شهر همدان اعلام نظر کنند.