۰ نفر

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن خبر داد:

کمبود ۵میلیون واحد مسکونی در کشور

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 472243
کمبود ۵میلیون واحد مسکونی در کشور

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی گفت: میزان عرضه مسکن بسیار کمتر از تقاضای موجود در این بازار است و بخش تولید به هر میزان که تلاش کند به علت انباشت تقاضایی که وجود دارد، باز هم نمی‌تواند کمبود مسکن کشور را جبران کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت، اظهار کرد: بخش مسکن کشور متاسفانه از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد توجه و حمایت همه‌جانبه نیست و مشکلات به وجود آمده در این حوزه نیز ناشی از این بی‌توجهی‌ها است.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم، افزود: کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور نشان از این است که سیاست‌گذاران بخش مسکن به ویژه وزارت راه و شهرسازی نتوانسته‌اند نقش خود را در مدیریت این حوزه به خوبی ایفا کنند.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: توجه و حمایت ویژه سیاست‌گذاران مسکن به این حوزه، می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات این بخش و خانه‌دار شدن مردم شود. جبران بخشی از این کمبود واحدهای مسکونی با حمایت از تولیدکنندگان بخش مسکن ممکن خواهد بود و می‌تواند تا حدودی گره‌گشای مشکلات مسکن کشور باشد.

پورحاجت بیان کرد: در شرایط فعلی، میزان عرضه مسکن بسیار کمتر از تقاضای موجود در این بازار است و بخش تولید به هر میزان که تلاش کند به علت انباشت تقاضایی که وجود دارد، باز هم نمی‌تواند کمبود مسکن کشور را جبران کند.

وی افزود: باید برای جبران شرایط موجود و ایجاد تناسب در زمینه عرضه و تقاضای مسکن کشور، از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و محور اصلی این برنامه‌ریزی‌ها نیز باید بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: ساماندهی بخش خصوص و نظارت بر بازار مسکن و برنامه‌ریزی برای این حوزه از سوی دولت می‌تواند از جمله راهکارهایی باشد که به جبران بخشی از این کمبود مسکن در کشور و خانه‌دار شدن مردم کمک کند.