۰ نفر

هزینه صدور کد رهگیری قرارداد اجاره ۵هزار تومان است

کلاهبرداری بنگاهی‌ها در ثبت نام وام ودیعه مسکن؟

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 472161
کلاهبرداری بنگاهی‌ها در ثبت نام وام ودیعه مسکن؟

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره الزامی است و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی قلی خسروی  رییس اتحادیه مشاوران املاک در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قراردادهای اجاره الزامی است و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که "در واقع صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره در سامانه 5هزار تومان و برای معاملات دیگر 10هزار تومان است"، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قراردادهای اجاره سریعاً به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آنها برخورد کنیم.

وی ادامه داد:‌ بر اساس ماده 28 در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به‌مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا 4 برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد، همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.

طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، برخی مشاوران املاک در قبال صدور کد رهگیری مبالغی تا 2 میلیون تومان را از مستأجران طلب می‌‌کنند.