۰ نفر

تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارید؛

آخرین مهلت تکمیل پرونده وام ودیعه مسکن

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 466961
آخرین مهلت تکمیل پرونده وام ودیعه مسکن

محمودزاده گفت: متقاضیان وام ودیعه مسکن تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند تا مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمودزاده گفت: متقاضیان وام ودیعه مسکن تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند تا مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

محمود محمودزاده معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه در مورد ضمانت نامه‌های وام ودیعه مسکن هم اکنون باید بانک‌ها پاسخگو باشند، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تسهیلات تا ۱۵ میلیون تومان هیچ ضمانتی لازم نیست.

محمودزاده توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن ضامن نیاز نیست و متقاضیان می‌توانند با ارائه چک یا سفته این تسهیلات را دریافت کنند.

او ادامه داد: برای تسهیلات ودیعه مسکن تا ۳۰ میلیون تومان یک ضامن و برای وام‌های بالای ۳۰ میلیون تومان هم دو ضامن لازم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بانک مرکزی برای این تسهیلات ملاک عمل و دستور العمل‌های لازم را در نظر گرفته و باید بانک‌ها این ملاک عمل را در دستور کار خود قرار دهند.

محمودزاده اظهار کرد: تا کنون مکاتباتی با بانک مرکزی در رابطه با مشکلات متقاضیان وام ودیعه مسکن انجام شده و بانک مرکزی هم در این زمینه مصوباتی را اعلام کرده است و باید در این بخش شعب بانک‌ها همکاری لازم را انجام دهند؛ و جزئیات در رابطه با مشکلات متقاضیان را بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: وام ودیعه مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی تعیین تکلیف شده و مرحله اول ویرایش اطلاعات هم انجام شده است.

محمودزاده بیان کرد: هنوز متقاضیان بسیار زیادی برای بارگذاری مدارک خود اقدام نکرده اند و تنها حدود ۱۰۰ هزار نفر را تا کنون به سیستم بانکی معرفی کرده ایم.

او یاد آور شد: متقاضیان اگر تا پایان امشب مدارک و اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری نکنند، حذف و متقاضیان گروه‌های دوم و سوم و اولویت‌های بعدی برای ثبت نام جایگزین می‌شوند.

محمودزاده توضیح داد: اگر متقاضیانی که در خواست داده اند به این تسهیلات نیازی ندارند تا پایان امشب مراجعه نکنند حذف می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا کنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر تسهیلات دریافت کرده اند و حدود ۱۲ هزار پرونده تشکیل شده است.

گفتنی است از ابتدای این ماه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و در ابتدا به دلیل برخی از مشکلات و ارتباط نداشتن بانک‌ها با سامانه مسکن وزارت راه و شهرسازی، روند پرداخت تسهیلات با کندی رو به رو بود، اما به دنبال دستور وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی بانک‌ها در نهایت روند پرداخت تسهیلات تصاعدی شد. در این بین متاسفانه بسیاری از متقاضیان با مشکلاتی از جمله نیامدن موجر پای قرارداد برای دریافت کد رهگیری مواجه بوده‌اند.