۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در جنوب تهران/ با ۱۰۰میلیون تومان می‌توان چه واحدی در تهران خرید؟

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبر: 464995
قیمت مسکن در جنوب تهران/ با ۱۰۰میلیون تومان می‌توان چه واحدی در تهران خرید؟

در جنوب تهران می‌توان از متری 8 میلیون تومان تا متری 27میلیون تومان واحدهای نوساز برای خرید پیدا کرد. قیمت این واحدها بسته به محله، امکانات و... متفاوت است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ برای خرید مسکن در جنوب تهران حداقل باید متری 8میلیون تومان برای هر متر مربع بودجه داشت. در محله‌های گرانتر نیز این عدد به 27میلیون تومان هم می‌رسد. به گفته کارشناسان مشاور املاکی که در جنوب تهران فعالیت می‌کنند، ، مولوی از محله‌های ارزان قیمت در پایتخت محسوب می‌شود که در جنوب تهران واقع شده و نازی آباد نیز یکی از محله‌های گران قیمت جنوب تهران است.

قیمت واحدهای نوساز در مولوی از متری 8میلیون تومان شروع شده که تقریبا جز ارزان قیمت‌ترین محله‌های تهران است و نازی آباد نیز جزو گران قیمت ترین محله‌های جنوب تهران است که قیمت واحدهای نوساز در آن تا متری 27میلیون تومان هم می‌رسد.

نازی آباد، افسریه، مشیریه، شوش، آذری، منیریه، جوادیه، مولوی، یاخچی‌آباد، خانی‌آباد نو، منیریه و... از جمله محله‌های معروف در جنوب تهران است. قیمت مسکن در این مناطق تحت تاثیر عوامل گوناگونی است و گاهی کوچه به کوچه قیمت‌ها متفاوت است. سال ساخت، امکانات، محله و خیابان و... در قیمت مسکن موثر است. در ادامه قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در محله‌های مختلف جنوب تهران شرح داده می‌‌شود؛

قیمت مسکن در نازی آباد تهران

نازی آباد یکی از محله‌های مشهور در جنوب تهران است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز بین متری 16 تا 27میلیون تومان متغیر است. این محله از محله‌های گران قیمت جنوب تهران در حوزه مسکن محسوب می‌شود. یک کارشناس مشاور املاک در نازی آباد، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در خصوص قیمت مسکن در این محله گفت: واحدهایی که سمت هزار دستگاه قرار دارد قیمت بالاتری دارد و بین متری 24 تا 27میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود. واحدهای سمت تولایی نیز از متری 19 تا 24میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید یک آپارتمان نوساز در نازی آباد شرقی نیز باید متری 16 تا 20میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت مسکن در مشیریه تهران

محله مشیریه در جنوب شرق تهران و منطقه 15 شهرداری پایتخت واقع شده است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از متری 16میلیون تومان شروع می‌شود و به متری 19میلیون تومان هم می‌رسد. یک واحد 70متری نوساز در طیقه دوم یک آپارتمان در چهار راه دوم مشیریه، متری 18میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مسکن در جوادیه تهران

یک کارشناس مشاور املاک در جوادیه به اقتصادآنلاین گفت: قیمت واحدهای نوساز جوادیه بین متری 12 تا 15میلیون تومان متغیر است. مثلا یک واحد 87متری در کوچه علی مهدی متری 14میلیون تومان قیمت‌گذاشته شده‌است. واحدهای قدیمی‌تر در این محله از متری 7میلیون تومان شروع می‌شود.

قیمت مسکن در شوش تهران

شوش یکی دیگر از محله‌های جنوبی تهران است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، قیمت مسکن در شوش بین 10 تا 14میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. واحدهای سمت هرندی حدود متری 10میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برای خرید واحدهای سمت صفاری باید حدودا متری 14میلیون تومان هزینه کرد و واحدهای سمت شقاقی نیز حدود 12میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته این قیمت‌ها برای واحدهای نوساز است. یک واحد آپارتمان نوساز 70متری در خیابان 17شهریور متری 12میلیون و 500هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مسکن در آذری تهران

آذری یک محله شلوغ و پرجمیت در منطقه 17 شهرداری تهران است. قیمت واحدهای نوساز در محله آذری از متری 14میلیون تومان شروع شده و تا متری 16میلیون تومان می‎‌رسد. قیمت یک واحد 60متری و نوساز در اقبال، متری 16میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت مسکن در منیریه تهران

منیریه محله‌ای است که در جنوب تهران و منطقه 11شهرداری واقع شده است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله از متری 20میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 25میلیون تومان می‌رسد. یک واحد 118متری و نوساز در خیابان فرهنگ متری 23میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

قیمت مسکن در مولوی تهران

یکی دیگر از محله‌های جنوب تهران که در منطقه 12 واقع شده است، محله مولوی است. قیمت مسکن در این محله بین متری 8 تا 11میلیون تومان متغیر است. قیمت یک واحد 75متری در کریمی، متری 8میلیون و 200هزار تومان و در کل 620میلیون تومان اعلام شده است. این واحد نوساز بوده و امکاناتی مثل پارکینگ، آسانسور و... هم دارد.

قیمت مسکن در یاخچی آباد تهران

یاخچی آباد یکی از محله‌های جنوب غرب تهران است که در منطقه 16 شهرداری قرار گرفته است. این محله در جنوب نازی آباد واقع شده است و قیمت واحدهایی که در نزدیکی نازی آباد قرار دارد، بالاتر است. قیمت مسکن در این محله بین 13 تا 20میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان 107متری در کوچه پورعبدالله متری 14میلیون و 500هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت یک واحد 75متری که نزدیک نازی آباد است، متری 19میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت مسکن در خانی آباد نو تهران

خانی آباد نو محله ای در منطقه 19 شهرداری پایتخت است. قیمت واحدهای کلید نخورده در این محله از متری 17میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد 112متری و دو خواب در میعاد جنوبی متری 19میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد نوساز است و امکانات آن نیز کامل است.

قیمت مسکن در امیریه تهران

امیریه نیز محله ای واقع در جنوب تهران است. قیمت واحدهای نوساز در این محله بین 18 تا 25میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. البته قیمت مسکن فقط متاثر از سال ساخت نیست و ممکن است واحدهای قدیمی‌تر در یک محله قیمتی بیشتر از واحدهای نوساز در همان محله داشته باشد. یک واد آپارتمان 95متری در برزگر دومیلیارد تومان قیمت گذاشته شده است.

به طور کل، قیمت مسکن در جنوب تهران پایین‌تر از سایر مناطق است اما قیمت دقیق آن را باید با در نظر گرفتن سایر شرایط بررسی کرد.