۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در غرب تهران/ ارزان‌ترین و گران‌ترین واحدها کدامند؟

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 464096
قیمت مسکن در غرب تهران/ ارزان‌ترین و گران‌ترین واحدها کدامند؟

قیمت مسکن در غرب تهران برای واحدهای نوساز بین 15 تا 60میلیون تومان است. از بین محله‌های غرب تهرانسر تقریبا قیمتی پایین‌تر از سایر محله‌ها دارد و پونک وگیشا نیز جز محله‌های گران قیمت در غرب محسوب می‌شود.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ در خصوص زندگی در غرب تهران باید گفت: قیمت مسکن در غرب تهران تقریبا بالاست و اگر قصد اجاره واحد در محله‌های غربی تهران را دارید، ممکن است مجبور باشید بخش زیادی از درآمد خود را صرف اجاره‌بها کنید. صرف نظر از بخش‌هایی از شمال غرب که قیمت بالایی در حوزه مسکن دارد، در غرب تهران به طور میانگین باید بین 25 تا 35میلیون تومان برای خرید هر متر مربع پرداخت کرد که باتوجه به محل استقرار ملک این عدد کاهش و یا افزایش دارد.

قیمت مسکن در غرب پایتخت بین 15 تا 60میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. واحدهای قدیمی‌تر با قیمت پایین‌تری هم عرضه می‌شود. مهم‌ترین نکته در تعیین قیمت مسکن در قدم اول، محله‌ای است که واحد در آن قرار دارد. زیرا بین محله‌های متفاوت غرب تهران تفاوت قیمت بسیار زیادی وجود دارد. گاهی حداکثر قیمت مسکن در یک محله در غرب، حداقل قیمت مسکن در محله‌ای دیگر است.

باتوجه به گفته مشاوران املاکی که در غرب پایتخت فعالیت دارند، رضایت از محل زندگی در غرب بالاست و اکثر مردم دوست ندارند به جای دیگری بروند مگر اینکه مجبور باشند. همچنین تقاضا برای خرید مسکن در غرب نیز بالاتر از سایر نواحی است و منطقه 2 و 5 که از پر تقاضاترین مناطق برای خرید مسکن است، در غرب پایتخت واقع شده است.

یک کارشناس مشاور املاک که حوزه فعالیت او غرب تهران است، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در خصوص قیمت مسکن در غرب گفت: گیشا، ستارخان، پونک و... از محله‌های نسبتا گران‌تر در غرب است و در تهرانسر و طرشت می‌توان واحدهای ارزان‌تری پیدا کرد. البته باید به سایر عوامل دخیل در قیمت مسکن چون سال ساخت، مواد و مصالح ملک و... توجه داشت.

پونک، جنت‌آباد، صادقیه، تهرانسر، گیشا، ستارخان، شهران، شهرزیبا، طرشت، اکباتان و... از جمله محله‌های غرب تهران است. در ادامه قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها را شرح خواهیم داد.

قیمت مسکن در پونک تهران

پونک یکی از محله‌های محبوب تهران است و تقریبا در شمال غرب پایتخت قرار گرفته‌است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از 35میلیون تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود. یک واحد آپارتمان 68متری نوساز که در طبقه سوم یک ساختمان در انتهای خیابان معین قرار دارد، متری 41میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت مسکن در این محله حداکثر 60میلیون تومان است که واحدهای بسیار لوکس با امکانات کامل این رقم قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی دیگر از محله‌های مشهور واقع در غرب تهران، جنت‌آباد است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در این محله بین 25 تا حدودا 45میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. البته اگر ساختمانی موقعیتی بسیار عالی داشته باشد و امکاناتش کامل باشد، ممکن است بیش از 45میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؛ اما این اتفاق معمول نیست. قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در جنت‌آباد جنوبی، چهارباغ، متری 40میلیون تومان اعلام شده‌است.

قیمت مسکن در صادقیه

صادقیه نیز یکی از محله‌های غرب پایتخت است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز بین 25 تا 35میلون تومان در ازای هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان 66متری و نوساز در میدان خبرنگار متری 25میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد در طبقه پنجم قرار دارد و فول امکانات است.

قیمت مسکن در تهرانسر

تهرانسر یکی از محله‌های غرب است که قیمت مسکن در ان مناسب‌تر از سایر محله‌ها در غرب است. واحدهای نوساز در این محله بین متری 15 تا 25میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. یک واحد 88متری نوساز در چهارراه صدف متری 23میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

گیشا محله‌ای در منطقه 2 تهران است. قیمت مسکن در این محله بین 40 تا 60میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است. البته این عدد برای واحدهای نوساز است و واحدهای قدیمی ارزان‌تر است. یک واحد 93متری و نوساز در کوچه‌های فرد گیشا متری 52میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. کارشناسان مشاور املاک در این منطقه معتقدند گیشا به علت موقعیت خوب و... طرفداران زیادی برای خرید و رهن مسکن دارد. به همین علت قیمت مسکن در آن بالاست.

ستارخان از دیگر محله‌های غرب تهران است. این محله از محله‌های محبوب غرب محسوب شده و دسترسی مناسب آن سبب جلب توجه بسیاری از افراد برای خرید مسکن در این محله شده است. قیمت مسکن در این محله بین متری 40 تا 45میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. یک واحد آپارتمان 110متری در شمال ستارخان متری 43میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته کارشناسان مشاور املاک این منطقه می‌گویند: افزایش قیمت مسکن تقاضا برای خرید مسکن را تا حدودی کاهش داده است.

قیمت مسکن در شهران

شهران نیز در غرب تهران قرار گرفته و قیمت مسکن در آن نسبت به سایر نواحی غرب تقریبا مناسب است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در این محله بین 30 تا 45میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان در خیابان سردار متری 32میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد نوساز بوده و در طبقه چهارم ساختمان قرار دارد. همچنین دارای پارکینگ، انباری و سایر امکانات نیز است.

قیمت مسکن در شهرزیبا

قیمت مسکن در شهرزیبا بین متری 25 تا 35میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. این محله از لحاظ قیمتی در غرب تقریبا مناسب است؛ اما کارشناسان مشاور املاک معتقدند در این محله هم معاملات مسکن کاهش داشته و کاهش معاملات مربوط به محله خاصی نیست و در همه تهران و حتی کشور اتفاق افتاده است.

قیمت مسکن در شهرک اکباتان

شهرک اکباتان نیز در غرب تهران قرار دارد. این شهرک واحد نوسازی ندارد؛ با این وجود از محبوبیت خاصی نزد ساکنانش برخوردار است. قیمت یک واحد آپارتمان در این شهرک بین 2 تا 4میلیارد تومان متغیر است. تیپ ساختمان، فاز و... از عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن در این شهرک است. سوئیت‌ها در این شهرک از سایر واحدها ارزان‌تر است که از دومیلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود و واحدهای 4خواب نیز تا حدود 6میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت مسکن در طرشت

طرشت هم یکی از محله‌ها در غرب پایتخت است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله بین 25 تا 28میلیون تومان متغیر است. یک واحد آپارتمان 80متری نوساز در این محله متری 25میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان مشاور املاک در غرب روی آن اتفاق نظر دارند، محبوبیت غرب در حوزه خرید مسکن است که البته با توجه به افزایش قیمت مسکن کمی خلل در آن ایجاد شده است؛ به گفته این کارشناسان پونک و صادقیه از محله‌هایی است که تقاضا برای خرید مسکن در آن بالاتر است.