۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در مولوی تهران/ با ۶۰۰میلیون چه واحدی می‌توان خرید؟

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
کد خبر: 462202
قیمت مسکن در مولوی تهران/ با ۶۰۰میلیون چه واحدی می‌توان خرید؟

قیمت مسکن در محله مولوی تهران بین 7 تا 11میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است. برای رهن کامل در این محله نیز حداقل به 70میلیون تومان سرمایه لازم دارید.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ محله مولوی، در جنوب شهر تهران قرار گرفته و در منطقه 12 شهرداری واقع شده است. مولوی یکی از محله‌های بسیار قدیمی پایتخت است که بافت آن هم غالبا قدیمی و سنتی بوده و واحدهای نوساز کمتری در این محله نسبت به سایر محله‌های تهران به چشم می‌خورد. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در محله مولوی، مولوی از محله‌هایی است که قیمت مسکن در آن نسبت به بسیاری از محله‌های تهران ارزان‌تر است.

این محله وضعیت مناسب از نظر دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و... دارد و در نزدیکی بازار بزرگ تهران قرار گرفته‌است. قیمت مناسب، دسترسی خوب و... از عواملی است که باعث تقاضای بالا برای خرید مسکن در این محله و همچنین شلوغی آن می‌شود. باتوجه به افزایش شدید قیمت مسکن و مناسب‌تر بودن قیمت مسکن در این محله، مولوی توجه بسیاری را برای رهن و خرید آپارتمان به خود جلب کرده‌ است.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در این محله از متری 7میلیون تومان شروع شده و تا متری 11میلیون تومان ادامه دارد. مثلا یک واحد 50متری و 4سال ساخت همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور، در هرندی، متری 8میلیون و 700هزار تومان و در مجموع 435میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک به اقتصاد آنلاین گفت: یک واحد آپارتمان 80متری و نوساز در خیابان ری، متری 11میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین قیمت یک واحد آپارتمان 91متری و یک سال ساخت در خیایان تختی، از سوی مالک آن، متری 10میلیون و 800هزار تومان اعلام شده‌است.

وی در ادامه اظهار کرد: با بودجه‌ای حدود 600میلیون تومان موارد زیادی در این محله وجود دارد. برای مثال یک واحد آپارتمان 80متری و 5سال ساخت در خیابان افتخاریان، 660میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است. یک واحد 75متری و 6سال ساخت در همین خیابان 650میلیون تومان معامله شد. یک واحد 80متری و 4سال ساخت در خیابان مرادی نیز 650میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک اضافه کرد: یک واحد آپارتمان 55متری و 3سال ساخت که تا 6ماه مستاجر در آن سکونت دارد و 70میلیون تومان هم رهن دارد، در میدان قیام 620میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

وی در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در مولوی به اقتصادآنلاین گفت: برای رهن کامل آپارتمان در این محله حداقل 70میلیون تومان مورد نیاز است. مثلا یک واحد آپارتمان 75متری در مختاری شرقی به 130میلیون تومان رهن و 200هزار تومان اجاره نیاز دارد. یک واحد 55متری در میدان محمدیه با 70میلیون تومان جهت رهن کامل اجاره داده شد. همچنین یک واحد آپارتمان 60متری در خیابان برادران منتظری با 30میلیون تومان رهن و 1میلیون و 200هزار تومان اجاره واگذار می‌شود.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، با اینکه قیمت مسکن در محله مولوی، از بسیاری نقاط تهران پایین‌تر است، از افزایش قیمت‌ها بی‌نصیب نبوده و مستاجران، خریداران و فروشندگان این محله هم با مشکلات ناشی از افزایش قیمت مسکن در جدال هستند.