۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در شهرآرا تهران

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 461687
قیمت مسکن در شهرآرا تهران

قیمت مسکن در محله شهرآرا تهران، برای واحدهای نوساز بین 35 تا 50میلیون تومان متغیر است. همچنین برای رهن کامل یک واحد نوساز نیز باید حدودا متری 4میلیون تومان پرداخت کرد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ شهرآرا یکی از محله‌های منطقه 2 تهران است. قیمت مسکن در این محله باتوجه به سن بنا و... متفاوت است و به گفته یک کارشناس مشاور املاک در شهرآرا، واحدهای نوساز بین 35 تا 50میلیون تومان قیمت دارد؛ البته قیمت‌‌گذاری 50میلیون تومانی تنها در کوچه‌های فرد کیامنصوری است و باقی نقاط به این قیمت نیست.

یک کارشناس مشاور املاک در شهرآرا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در همه جای تهران روندی صعودی داشته و شهرآرا نیز مانند باقی نقاط تهران از این افزایش قیمت بی‌نصیب نبوده و حدود 40درصد افزایش قیمت را بعد از عید شاهد بودیم. واحد نوسازی که قبل از نوروز و در اسفند ماه 98 متری 23میلیون تومان بود، الان با کمتر از 40میلیون تومان معامله نمی‌شود.

وی افزود در خصوص دلیل این افزایش قیمت اظهار داشت: اقدامات دولت در این افزایش قیمت، سهم مهمی داشته‌است. قیمت مصالح بالا رفته، جواز ساخت 40درصد افزایش قیمت داشته، مالیات‌ها و خدمات همگی افزایش شدیدی داشت و این افزایش قیمت‌ها در نهایت قیمت مسکن را به صورت نجومی بالا برد.

این کارشناس مشاور املاک با تاکید بر کاهش ارزش پول ملی عنوان کرد: پول ملی هر روز ارزش خود را از دست می‌دهد و مردم نگران این موضوع هستند و از اینکه سرمایه‌شان همراه با کاهش ارزش پول از بین برود می‌ترسند و سعی دارند با خرید ملک ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

وی درباره قیمت‌ها در شهرآرا بیان کرد: یک واحد 91متری و 7سال ساخت در خیابان امام منتظر، متری 37میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت یک واحد 75متری و ساخت سال97 در شمال ستارخان، خیابان تاکستان، متری 39میلیون تومان است. یک واحد آپارتمان 200متری و نوساز در 16متری محمدیه نیز متری 43میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، قیمت یک واحد 64متری و 7سال ساخت در خیابان بیستم متری 30میلیون تومان اعلام شده و یک واحد آپارتمان 140متری و 6سال ساخت در خیابان هخامنش 5میلیارد و 200میلیون تومان به فروش رفت.

وی در خصوص رهن و اجاره به اقتصاد آنلاین گفت: تا چند ماه پیش ما صاحب‌خانه‌ها را راضی می‌کردیم که سالی 12درصد و حتی کمتر به اجاره بها اضافه کنند. اما دولت اعلام کرد که هیچ موجری حق افزایش اجاره بهای بیش از 25درصد ندارد و این موضوع سبب شد ناگهان صاحب‌خانه‌ها 20درصد و حتی بیشتر اجاره را افزایش دهند که بسیاری از مستاجران مجبور به تخلیه ملک شدند و بسیاری نیز چاره‌ای جز پرداخت بیشتر برای ماندن در خانه خود نداشتند.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: رهن کامل تا دو ماه پیش در شهرآرا حدودا متری 3ونیم میلیون تومان بود که اکنون با مجاز شمردن افزایش 25درصدی اجاره بها از سوی دولت، به متری 4میلیون تومان رسیده‌است و برای رهن کامل یک واحد 100متری باید متری 400میلیون تومان پرداخت کرد.

وی در رابطه با رونق معاملات در ماه‌های اخیر اظهار کرد: با افزایش قیمت‌ها، تقاضا برای خرید و فروش در این منطقه به طور کلی با کاهش مواجه شد و روند نزولی تقاضا همچنان ادامه‌دار است. البته قیمت طلا و ارز هم بی‌تاثیر در تقاضا نیست. افزایش قیمت دلار باعث ترس مردم از کاهش ارزش سرمایه‌ای که دارند و در نهایت هجوم آن‌ها برای خرید مسکن می‌شود و کاهش نرخ آن، تقاضا را کاهش خواهد داد.