۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در اختیاریه تهران/ قیمت دیگر در بنگاه‌ها تعیین نمی‌شود!

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 461639
قیمت مسکن در اختیاریه تهران/ قیمت دیگر در بنگاه‌ها تعیین نمی‌شود!

قیمت مسکن در اختیاریه برای واحدهای نوساز از 45 تا 55میلیون تومان برای هر متر مربع است. واحدهای قدیمی‌تر نیز از متری 35میلیون تومان شروع می‌شود. برای رهن کامل در این محله حداقل 3میلیون تومان به ازای هر متر مربع مورد نیاز است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ اختیاریه محله‌ای در شمال شرق تهران و واقع در منطقه 1 و 3 شهرداری پایتخت است. این محله از لحاظ قیمت مسکن محله‌ای گران برای سکونت به شمار می‌آید. قیمت مسکن در اختیاریه تهران برای واحدهای نوساز از متری 45میلیون تومان شروع می‌شود. واحدهای قدیمی‌تر نیز از متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین در خصوص قیمت مسکن در اختیاریه تهران گفت: قیمت مسکن در این محله نسبت به قبل از عید حدود 30 الی 40درصد افزایش داشته و این افزایش قیمت، معاملات را تحت تاثیر خود قرار داده‌است و معاملات روندی کاهشی دارد و در حال حاضر تقریبا در رکود است.

وی در ادامه گفت: قیمت مسکن در این محله به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک واحد 150متری و نوساز در اختیاریه شمالی متری 51میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است در حالیکه قیمت اعلامی برای یک واحد 100متری نوساز در دیباجی جنوبی متری 55میلیون تومان است. بنابراین عواملی چون متراژ، موقعیت، مصالح به کار رفته در ساختمان، شمالی جنوبی بودن بنا، فرعی بنا و... در تعیین قیمت دخیل است.

این کارشناس مشاور املاک افزود: قیمت‌های اعلامی از قیمت‌هایی که پیشتر گفته شد، بالاتر و یا پایین تر هم است. اگر بالاتر باشد، یا واقعا ارزش دارد و به فروش می‌رود و یا قیمت بالاتر از ارزش ملک است و فروشنده مجبور به کاهش قیمت می‌شود. گاهی اوقات نیز فروشنده نیاز فوری به فروش ملک دارد و قیمت پایین‌تری اعلام می‌کند. یک واحد 64متری و 5سال ساخت در بهارستان چهارم متری 57میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و یک واحد آپارتمان 55متری و 10سال ساخت در شرق اختیاریه، 2میلیارد و 500میلیون تومان معامله شد.

وی اضافه کرد: یک واحد آپارتمان 126متری نوساز در خیابان تسلیمی متری 52میلیون تومان قیمت‌گذاری شده؛ همچنین قیمت یک واحد 13سال ساخت و 93متری در خیابان ارغوان متری 36میلیون تومان اعلام شده‌است. یک واحد آپارتمان 80متری در خیابان اخلاقی که 5سال از ساخت آن می‌گذرد، 3میلیارد و 500میلیون تومان معامله شد.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: یک واحد 125متری و 15سال ساخت در دیباجی جنوبی متری 49میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت یک واحد 108متری و 10سال ساخت در همین محدوده، متری 46میلیون تومان اعلام شده‌است.

وی در خصوص رهن و اجاره یک واحد آپارتمان در اختیاریه به اقتصادآنلاین گفت: برای رهن کامل یک واحد آپارتمان در محله اختیاریه، حداقل متری 3میلیون تومان سرمایه لازم است. مثلا یک واحد 90متری و10سال ساخت در دیباجی جنوبی 270میلیون تومان جهت رهن کامل معامله شد. البته این حداقلی‌ترین حالت ممکن است و قیمت‌های بالاتر هم وجود دارد. برای مثال یک واحد 100متری نوساز در همین محدوده 500میلیون تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک در ادامه اظهار کرد: با توجه به ایجاد سایت‌های خرید و فروش مسکن در سال‌های اخیر، قیمت مسکن دیگر در بنگاه تعیین نمی‌شود و خود فروشنده است که قیمت را در این سایت‌ها معین می‌کند و خریداران و همچنین فروشندگان می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها از قیمت حدودی آگاه شوند البته این موضوع در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نیست.