۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در یوسف‌ آباد/ ثبات قیمت‌ها در یک ماه اخیر

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 461615
قیمت مسکن در یوسف‌ آباد/ ثبات قیمت‌ها در یک ماه اخیر

قیمت مسکن در یوسف‌آباد تهران بین متری 35 تا 65میلیون تومان برای واحدهای نوساز است. رهن کامل در این محله از متری 3.5میلیون تومان شروع می‌شود.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی: یوسف‌ آباد یکی از محله‌های محبوب پایتخت است که در مرکز شهر قرار دارد. این محله در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده‌است و دسترسی بسیار مناسبی به خیابان‌های مرکزی شهر دارد. بافت این محله تقریبا نوساز بوده و دسترسی خوب و نزدیکی به مرکز شهر از دلایل محبوبیت آن است. قیمت‌ مسکن در محله یوسف‌آباد در سطح بالایی است و هرچه از شمال یوسف‌آباد به جنوب آن برویم، کاهش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم.

 

یک کارشناس مشاور املاک در این محله در خصوص قیمت مسکن در یوسف‌ آباد به اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در یوسف‌آباد بازه گسترده‌ای را شامل می‌شود و نمی‌توان به طور دقیق برای آن محدوده‌ای تعریف کرد و به خیابان، کوچه، فرعی‌ها، ساخت، متراژ، سن و... بستگی دارد. مثلا واحدهای متراژ پایین با قیمت بیشتری نسبت به واحد متراژ بالا به فروش می‌رود اما در کل می‌توان گفت قیمت مسکن در این محله بین متری 35 تا 65میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. واحدهای قدیمی نیز از متری 20میلیون تومان شروع می‌شود.

 

وی افزود: این یک بازه تقریبی است و واحدهایی با قیمت بیشتر و کمتر هم داریم. یک واحد آپارتمان 144متری در ابن سینا، خیابان سی و یکم، که در سال 98 ساخته شده‎است، متری 59میلیون تومان و جمعا  8میلیارد و 500میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین قیمت یک واحد 104متری و یک ساله در خیابان شهریار متری 41میلیون تومان است. با این اختلاف قیمت 18میلیون تومانی می‌توان فهمید دو واحد صرف اینکه در یک محله قرار گرفته‌است و سال ساخت آن‌ها یکی است، قیمت مشابهی ندارد و عوامل دیگر هم دخیل است.

این کارشناس مشاور املاک در ادامه اظهار داشت: یک واحد 125متری و 14سال ساخت در خیابان فتحی شقاقی متری 33میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت یک واحد 80متری، یک سال ساخت و تک واحدی در خیابان اسدآبادی متری 55میلیون تومان اعلام شده‌است. همچنین یک واحد آپارتمان 85متری و 15سال ساخت در خیابان مستوفی، متری 41میلیون تومان و درکل 3میلیارد و 500میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

وی اضافه کرد: قیمت یک واحد 115متری و 12سال ساخت در خیابان اشک شهر متری 30میلیون تومان اعلام شده‌است. از آنجایی که واحدهای متراژ پایین راحت‌تر به فروش می‌رود، قیمت‌شان بالاتر است. یک واحد 72متری و 10سال ساخت در خیابان بیستم متری 40میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. در صورتیکه اگر متراژ، برای مثال، 120متر بود، بیشتر از 37میلیون تومان به فروش نمی‌رفت. یک واحد 180متری و نوساز در خیابان اسدآبادی متری 48میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص رهن کامل آپارتمان در محله یوسف‌ آباد به اقتصادآنلاین گفت: برای رهن کامل نیز مانند خرید و فروش عوامل زیادی تاثیرگذار است و نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد و باید موقعیت، متراژ، سن و... بنا را بررسی کرد اما به طور کل رهن کامل در محله یوسف‌آباد از متری 3.5میلیون تومان شروع می‌شود. برای مثال برای رهن کامل یک واحد 100متری در این محله حدودا 400میلیون تومان سرمایه لازم است.

وی در پایان عنوان کرد: قیمت‌ها بعد از عید امسال افزایش زیادی داشت؛ اما در یک ماه اخیر افزایش قیمت چندانی را شاهد نبودیم و تقریبا قیمت مسکن در محله یوسف‌ آباد ثابت است. معاملات نیز در مقایسه با سال قبل کاهش داشته و از پارسال کمتر شده‌است که دلیل آن هم عوامل زیادی من جمله عدم ثبات در بازار مسکن است.