۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در بریانک تهران/ سهم چشمگیر رهن و اجاره در معاملات

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 460820
قیمت مسکن در بریانک تهران/ سهم چشمگیر رهن و اجاره در معاملات

قیمت هر واحد نوساز در بریانک، بین 15 تا 17میلیون تومان برای هر متر مربع است. مظنه رهن کامل نیز حدودا متری دو الی دو و نیم میلیون تومان به ازای هر متر مربع است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ بریانک محله‌ای بسیار قدیمی در جنوب شهر تهران است و در منطقه 10شهرداری قرار دارد. بافت این محله به طور غالب فرسوده و قدیمی بوده، اما واحدهای نوساز در آن در حال رشد است. قیمت مسکن در این محله بهتر و مناسب‌تر از بسیاری از نقاط تهران است. قیمت مناسب و همچنین دسترسی خوب این محله، سبب افزایش تقاضا برای خرید مسکن در این منطقه و در نهایت تراکم بالای جمعیت در آن شده‌است.

یک کارشناس مشاور املاک در محله بریانک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: به طور کلی قیمت مسکن در این منطقه با توجه به دسترسی خوبی که دارد، مناسب است اما افزایش قیمت‌ها سبب شده تا قیمت‌ها فقط مناسب‌تر از سایر مناطق باشد ولی خرید دیگر آسان نیست. واحدهای نوساز در محله بریانک بین 15 تا 17میلیون تومان قیمت‌گذاری میشود ولی معامله‌ای بیش از 16میلیون و 500هزار تومان برای هر متر مربع صورت نگرفته‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت مسکن اغلب تقاضاها برای واحدهای متراژ پایین است و واحدهایی با متراژ 45 تا 60متر بیشترین خریدار را دارد و زودتر هم به فروش می‌رود. یک واحد 45متری و 15سال ساخت در خیابان نوری، متری 11میلیون تومان و مجموعا 527میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت کل یک واحد 61متری که 7سال از ساخت آن می‌گذرد، 850میلیون یعنی متری 13میلیون تومان اعلام شد.

این کارشناس افزود: در بریانک پیدا کردن واحدهای زیر 40متر کار سختی نیست. مثلا یک واحد 37متری و 5سال ساخت در تقاطع کاظمی متری 14میلیون تومان معامله شد. همچنین یک واحد آپارتمان 38متری و 20سال ساخت در بلوار بریانک متری 12میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که با این سن تقریبا قیمت بالایی دارد و بعید است در این قیمت معامله شود.

وی در خصوص قیمت آپارتمان نوساز بیان کرد: به طور معمول معامله در قیمتی پایین‌تر از مبلغ اعلامی صورت می‌گیرد. یک واحد 104متری و نوساز در خیابان نوری متری 17میلیون تومان است. همچنین قیمت یک واحد 87متری نوساز در سلمان فارسی متری 17میلیون تومان اعلام شده ولی در بنگاه ما سقف معاملات انجام شده با متری 16میلیون و 500هزار تومان بوده‌است.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: قیمت یک واحد 96متری و ساخت سال 94 در 16متری امیری یک میلیارد و 530میلیون تومان اعلام شده‌است. همچنین یک واحد 56متری و 10سال ساخت در خیابان گلستانی متری 13میلیون تومان قیمت دارد.

یک کارشناس مشاور املاک دیگر درباره رهن و اجاره در محله بریانک گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن معاملات خرید و فروش کاهش محسوسی داشته و عمده معاملات ما در حوزه رهن و اجاره صورت می‌گیرد. برای رهن کامل باید حدود 2میلیون تومان برای هر متر مربع ودیعه پرداخت. البته خانه‌هایی با قیمت پایین‌تر نیز وجود دارد.

وی در پایان اظهار کرد: هرچند افزایش قیمت‌ها معاملات ما را در خرید و فروش کاهش داده، اما معاملات متوقف نشده و ادامه دارد. در رهن و اجاره نیز تقریبا روال سابق حفظ شده و مانند قبل معامله صورت می‌گیرد و تفاوتی که با قبل وجود دارد افزایش تقاضا در متراژ پاین به علت عدم توان پرداخت ودیعه برای متراژها بالا است.