۰ نفر

چرا حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران تصویب نمی‌شود؟

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
کد خبر: 460269
چرا حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران تصویب نمی‌شود؟

عضو کمیته مزد شورای عالی کار با بیان اینکه دولت کارگران را با پیگیری حق مسکن سرگرم کرده است گفت: صحبت اولیه در شورای عالی کار این بود که وزیرگفتند دولت میزان افزایش حق مسکن را قبول دارد. الان چرا تصویب این مصوبه اینقدر طولانی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا تاجیک, عضو کمیته مزد شورای عالی کار، درباره حق مسکن کارگران گفت: همچنان پیگیر هستم و به ما هم می گویند انشاالله به زودی به تصویب می رسد.

در این زمینه بخوانید:

مشکلات پیش روی تامین مسکن کارگران

عدم تناسب هزینه مسکن با حق مسکن ۳۰۰هزار تومانی

وضعیت حق مسکن کارگران امروز مشخص می‌شود

 وی ادامه داد: آخرین اطلاع ما از وضعیت حق مسکن این است که وزیرکار طی مصاحبه ای اعلام کرده است که این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است اما هنوز در دولت نهایی نشده است.

تاجیک بیان کرد:چند ماه از سال جدید گذشته است و هنوز حق مسکن 200 هزار تومانی کارگران که شورای عالی کار یک ماه پیش آن را مصوب کرده بود پرداخت نشده  است. مقرر بود این حق مسکن از از ابتدای تیرماه پرداخت شود و این درحالی است که در چند ماه اخیر قیمت مسکن و اجاره مسکن وضعیت سرسام‌آوری پیدا کرده است.

 تاجیک افزود:  وزیربا این کار,وقت کشی می کند تا از باری که بر دوشش است شانه خالی می کند.در شورای عالی کارصحبت این بود که وزیر گفتند که  افزایش حق مسکن مورد قبول دولت است, واقعاً‌عجیب است که در حال حاضر صحبت از پاسی کار مصوبه افزایش 200هزارتومانی حق مسکن بین کمیسیون های دولت و دولت می شود. تصور بر اینکه با توجه به اینکه کارگران در وضعیت بحرانی هستند  ومشکلات معیشتی بسیاری دارند, با این کار که حق مسکن تصویب نمی شود و کارگران سرکار هستند, دولت می خواد کارگران را سرگرم کند تا فرصتی برای گلایه از سایر مشکلات نداشته باشند.