۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در پاسداران تهران/ افزایش ۱۰۰درصدی قیمت ملک در ۶ماه!

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
کد خبر: 460177
قیمت مسکن در پاسداران تهران/ افزایش ۱۰۰درصدی قیمت ملک در ۶ماه!

به گفته مشاوران املاک در پاسداران، تفاوت قیمت بسیاری بین مناطق مختلف آن وجود دارد ولی به طور کل منطقه‌ای گران در حوزه مسکن محسوب شده و قیمت خانه‌های نوساز آن از متری 40میلیون تومان آغاز می‌شود و تا 80میلیون تومان هم می‌رسد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ پاسداران یکی از خیابان‌های طویل در شمال شرق تهران است که در منطقه 3 و 4 شهرداری تهران واقع شده، شمال آن در منطقه یک قرار دارد و به میدان نیاوران می‌رسد. قیمت مسکن در این منطقه تنوع بالایی داشته اما به طور کل شمال پاسداران بسیار گران‌تر از جنوب آن است و تفاوت قیمت در شمال و جنوبش بسیار بالا بوده و حتی تا 3برابر هم می‌رسد.

ترکیب بافت سنتی و مدرن، وجود خانه‌های ویلایی و آپارتمانی کنار هم، تنوع بالای متراژ، دسترسی مناسب و... از عواملی است که پاسداران را به منطقه‌ای دلنشین برای سکونت بدل کرده و موجب شده تا جزو مناطق نسبتا گران در تهران محسوب شود. برای یک خانه نوساز حداقل باید متری 40میلیون تومان پرداخت کرد و سقف قیمت هم بستگی به امکانات و موقعیت ملک دارد که برای آپارتمان‌های نزدیک نیاوران تا 80میلیون تومان و حتی بیشتر هم قیمت دارد.

یکی از مشاوران املاک درباره قیمت‌ها در منطقه پاسداران تهران به اقتصادآنلاین گفت: قیمت‌ها در این منطقه بسیار متفاوت است برای مثال در بوستان‌ها، بوستان 4 ارزان‌تر و بوستان 2 گرانتر از سایر بوستان‌هاست و یا قسمت‌هایی در بوستان 7 وجود دارد که می‌توان با متری 28میلیون تومان هم خانه قدیمی و با سال ساخت بالا خرید. اما به طور کلی قیمت هر متر مربع یک واحد آپارتمان نوساز در بوستان‌ها حدود 50میلیون تومان است. یک واحد 100متری 4سال ساخت در بوستان دوم متری 60میلیون تومان قیمت‌گذاری شده درحالیکه در فروردین ماه بنایی با سن مشابه در بوستان دوم متری 34میلیون تومان بوده‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: یک واحد 85متری 20سال ساخت در عراقی 2میلیارد و 650میلیون تومان یعنی متری 31میلیون تومان فروخته شده‌است. یک واحد 190متری نوساز در گلستان متری 70میلیون تومان، ملکی 70متری و 8ساله در خیابان هروی متری 36میلیون تومان و یک بنای 150متری یک سال ساخت در بهارستان متری 55میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است که ابتدای سال قیمت‌های موارد مشابه تقریبا یک دوم این‌ها بوده‌است.

صاحب بنگاهی در این منطقه درمورد قیمت ویلا در پاسداران بیان کرد: خانه ویلایی برای خرید کم پیدا می‌شود یعنی تمایل زیادی برای فروش خانه ویلایی در منطقه پاسداران وجود ندارد و برخلاف آپارتمان پیدا کردن ویلایی که تمام معیارهای متقاضی را داشته باشد کمی سخت است. قیمت‌ها نیز متفاوت است. برای مثال یک ویلای 250متری و 25ساله در کوی تک شهیدعراقی متری 100میلیون تومان و یک ویلای 300متری 20سال ساخت در نیستان متری 90میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و اگر ملکی نوساز برای خرید پیدا شود، قیمت‌ها بسیار بالاتر از این خواهد بود.

برای رهن کامل نیز باتوجه به وجود برخی آپارتمان لوکس در منطقه، قیمت‌ها متفاوت است. اما به طور کلی از حدود 300میلیون تومان می‌توان واحدی مناسب برای رهن کامل یافت و برای یک واحد 100متری باید چیزی حدود 500میلیون تومان ودیعه پرداخت کرد.

یکی از بنگاه‌داران منطقه درباره افزایش قیمت‌ها به اقتصادآنلاین گفت: قیمت‌ها به نسبت قبل از عید حتی 100درصد هم افزایش داشتند به طوریکه خانه نوساز در ارزان‌ترین جای پاسداران حداقل متری 40میلیون تومان است و این موضوع تنها به بحث فروش ختم نمی‌شود و در بحث اجاره نیز رکود شدیدی را شاهد بودیم. تقاضای مردم برای ملک در این منطقه، هم برای اجاره و هم برای خرید، کاهشی محسوس داشته که به نظر می‌رسد با ادامه روند افزایشی قیمت‌ها، کاهش تقاضا نیز ادامه‌دار باشد.