۰ نفر

قیمت مسکن در محله ونک تهران/ تغییر لحظه‌ای قیمت مسکن از سوی فروشندگان به دلیل عدم وجود نهاد نظارتی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبر: 459981
قیمت مسکن در محله ونک تهران/ تغییر لحظه‌ای قیمت مسکن از سوی فروشندگان به دلیل عدم وجود نهاد نظارتی

قیمت مسکن در محله ونک برای واحدهای نوساز بین 45 تا 75میلیون تومان در ازای هر متر مربع است. واحدهای قدیمی‌تر نیز بین 30 تا 45میلیون معامله می‌شود. همچنین برای رهن کامل یک آپارتمان در این محله، حداقل 250میلیون تومان سرمایه لازم است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ ونک محله‌ای در شمال غرب تهران است که در منطقه 3 شهرداری قرار دارد و با وجود قدمت، جزو محله‌های مدرن محسوب می‌شود. قیمت مسکن در این منطقه در سطح نسبتا بالایی است و به گفته یک کارشناس مشاور املاک در ونک، قیمت مسکن برای واحدهای نوساز بین 45 تا 75میلیون برای هر متر مربع است. واحدهای تا 10سال ساخت بین 40 تا 45میلیون تومان، واحدهای تا 10 تا 15ساله، 35 تا 40میلیون تومان و واحدهای بالای 20سال بین 30 تا 35میلیون تومان قیمت دارد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های یادشده تقریبی است گفت: عوامل زیادی بر تعین قیمت دقیق یک واحد آپارتمان نقش دارد و اینکه قیمت آپارتمان در چه بازه‌ای باشد، به محل واقع شدن، سن، امکانات و... آن بستگی دارد و افراد می‌توانند با توجه به بودجه خود واحد مناسب را انتخاب و خریداری کنند.

این کارشناس مشاور افزود: البته افزایش قیمت مسکن از بودجه بسیاری از خانواده‌ها فراتر رفته‌ است. برای مثال یک واحد 138متری یک سال ساخت، در خیابان ملاصدرا متری 49میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و یا یک آپارتمان 147متری در شیراز شمالی، لادن، متری 37میلیون تومان و در کل 5میلیارد و 500میلیون تومان قیمت گذاشته شده‌ است.

وی ادامه داد: یک واحد آپارتمان 213متری نوساز با امکانات کامل در شیخ بهایی شمالی چند روز پیش متری 75میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت یک واحد 100متری نوساز در خیابان آفتاب را  متری 48میلیون تومان و در کل 4میلیارد و 800میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

یک کارشناس مشاور املاک دیگر در خصوص قیمت ملک در محله ونک توضیح داد: قیمت‌ها به طور عجیبی درحال افزایش است یک واحد 15سال ساخت و 90متری در شیخ بهایی شمالی متری 38میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که با توجه به سن بنا سطح قیمت آن بسیار بالا است. یک واحد 87متری نوساز در شیخ بهایی جنوبی نیز متری 44میلیون تومان معامله شد.

وی در ادامه اظهار داشت: البته اگر فروشنده واقعا نیاز به فروش ملک خود داشته باشد، واحدهایی با قیمت مناسب‌تر نیز وجود دارد. مثلا یک واحد 70متری 15سال ساخت در خیابان بشارتی متری 30میلیون تومان قیمت گذاشته شده‌است و قیمت اعلامی برای یک واحد 90متری10سال ساخت در شیخ بهایی جنوبی متری 35میلیون تومان است.

این کارشناس مشاور املاک در پاسخ به این سوال که تقاضا برای خرید مسکن در ماه‌های اخیر به چه صورت بوده است، بیان کرد: تقاضا برای خرید وجود دارد اما عدم ثبات در قیمت مسکن و همچنین عدم وجود ناظر بر قیمت‌ها موجب شده تا فروشندگان مدام قیمت را بالا ببرند! طوری‌که گاهی قیمتی که در ابتدا اعلام شد، با قیمت نهایی تا متری 5میلیون تومان و حتی بیشتر اختلاف دارد  و این موضوع سبب می‌شود خریدار از خرید منصرف شود.

وی در خصوص رهن و اجاره گفت: برای رهن کامل یک واحد 70متری در ونک، حداقل به 250میلیون تومان سرمایه نیاز است و بسته به امکانات و محل ساختمان، این قیمت بالا می‌رود. برای مثال یک واحد 80متری با امکانات کامل، در خیابان شاد، 380میلیون تومان جهت رهن کامل معامله شد.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، نرخ طلا و ارز تاثیر زیادی بر قیمت مسکن و تقاضا برای خرید و فروش آن دارد. افزایش قیمت طلا و ارز به افزایش تمایل برای خرید و کاهش نرخ آن کاهش تمایل در خرید مسکن را در پی دارد. نکته جالب توجه این است که افزایش نرخ طلا و ارز، به افزایش قیمت مسکن می‌انجامد ولی کاهش آن نهایتا قیمت‌ها را ثابت نگه ‌می‌دارد.