۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در محله اقدسیه/ رکود بازار مسکن در پی افزایش نجومی قیمت‌ها

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبر: 459930
قیمت مسکن در محله اقدسیه/ رکود بازار مسکن در پی افزایش نجومی قیمت‌ها

قیمت مسکن در محله اقدسیه بین 35 تا بالای 100میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است و محل استقرار ملک نقشی اساسی در تعیین قیمت آن دارد. برای رهن کامل نیز مبلغ ودیعه از متری 3میلیون تومان به بالا آغاز می‌شود.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ اقدسیه محله‌ای در شمال شرق تهران است و در منطقه یک شهرداری پایتخت واقع شده‌است. قیمت مسکن در این منطقه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. برای منطقه‌های ضعیف‌تر در اقدسیه قیمت مسکن از 35میلیون تومان شروع شده و با توجه به منطقه و امکانات و... تا بیش از 100میلیون تومان نیز می‌رسد.

 

یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در خصوص قیمت مسکن در محله اقدسیه تهران گفت: قیمت مسکن در این منطقه بیش از 100درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است. البته تقاضا در ماه‌های اخیر برای خرید و فروش خوب بود اما با رشد نجومی قیمت‌ها در ماه جاری، معاملات شدیدا با رکود مواجه شده‌ و خرید و فروش تقریبا متوقف شده‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: هرچند قیمت مسکن در محله اقدسیه بسیار متنوع است و حتی با 30میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع امکان یافتن واحد مناسب و دلخواه متقاضی وجود دارد، اما به طور کلی قیمت‌ها افزایش شدیدی داشته و خرید مسکن را برای اقشار جامعه با مشکلاتی همراه کرده‌است زیرا این اعداد در متراژ بالا رقمی بزرگ خواهد شد که در توان بسیاری از افراد نیست و افراد حاضر به خرید نیستند.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: عوامل زیادی بر قیمت مسکن موثر است که مهم‌ترین آن محل استقرار بنا و خود ساختمان است. برای نمونه در فایل‌های ما سه واحد با متراژ مشابه در خیابان علیخانی موجود است. واحد اول 133متری و 20سال ساخت است و پارکینگ و انباری ندارد و قیمت آن 37میلیون تومان برای هر متر مربع است. واحد دوم 124متری و 15سال ساخت است که متری 45میلیون تومان قیمت گذاری شده  واحد سوم 129متری و 7سال ساخت است و قیمت آن متری 50میلیون تومان اعلام شده‌است.

وی افزود: علاوه بر سن و امکانات بنا، محل استقرار آن نیز در تعیین قیمت بسیار مهم است. برای مثال در گلستان شمالی املاک تا 130میلیون تومان و حتی بیشتر هم قیمت‌گذاری می‌شود اما در بلوار اوشان میانگین قیمت متری 40 الی 45میلیون تومان است که البته باتوجه به افزایش قیمت‌های اخیر متری 50میلیون تومان هم قیمت‌گذاری داشتیم اما خریدی در این قیمت صورت نگرفت. قیمت نهایی یک واحد آپارتمان 93متری و 8 سال ساخت در بلوار اوشان متری 45میلیون تومان اعلام شده‌است.

این کارشناس با تاکید بر اهمیت محل استقرار ملک در قیمت آن گفت: در حالیکه در بلوار اوشان و... واحدهایی با متری 35میلیون تومان هم وجود دارد، یک آپارتمان 300متری و نوساز در گلستان شمالی متری 140میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و یک واحد آپارتمان 290متری که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، در صاحب قرانیه متری 75میلیون تومان است. همچنین قیمت نهایی یک واحد 75متری در ازگل 4میلیارد و 700میلیون تومان یعنی 62میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شده‌است.

وی در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در محله اقدسیه بیان کرد: در رهن و اجاره نیز مانند خرید سن، امکانات و محل بنا حائز اهمیت است. برای رهن کامل حداقل 3میلیون تومان سرمایه در ازای هر متر مربع مورد نیاز است. مثلا یک واحد 150متری 350میلیون تومان جهت رهن کامل دو هفته پیش معامله شد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان اظهار داشت: علاوه بر موارد یاد شده قیمت طلا و ارز نیز در رکود و رونق بازار ملک مهم است. برای مثال همراه با افزایش نرخ دلار معاملات خوبی انجام شد. اما در ماه اخیر (مرداد ماه)  به علت افزایش نجومی و ناگهانی قیمت مسکن معاملات در رکود است و تقاضا کاهش شدیدی یافته‌است.