۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در مرزداران تهران/ واحدهای متراژ بالا دیگر خریدار ندارد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸
کد خبر: 459427
قیمت مسکن در مرزداران تهران/ واحدهای متراژ بالا دیگر خریدار ندارد

قیمت مسکن در محله مرزداران تهران بین 25 تا 60میلیون تومان برای هر متر مربع است. واحدهای نوساز نیز از 40میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین رهن کامل از حدود 3میلیون تومان به ازای هر متر مربع شروع می‌شود.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ مرزداران یکی از محله‌های محبوب تهران در منطقه 2شهرداری و شمال غرب تهران است. بافت منطقه اغلب نوساز بوده و سطح قیمت مسکن در این محله تقریبا بالا است. واحد نوساز در مرزداران بین 40 تا 60میلیون تومان قیمت دارد و بناهای با سن بیشتر  نیز از 25میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک که مدت زیادی است به طور تخصصی در مرزداران فعالیت دارد، به اقتصادآنلاین گفت: همواره عواملی چون سن بنا، تعداد واحدها، متریال مورد استفاده در ساختمان، امکانات، موقعیت و نوع ساختمان در قیمت تاثیرگذار است و از آنجایی که مرزداران محله‌ای یک دست به لحاظ بافت فرهنگی محسوب می‌شود، تمایل خرید در آن بیشتر از باقی مناطق است.

وی افزود: سطح قیمت مسکن در این منطقه نسبتا بالا است و واحدهایی با قیمت‌های متنوع در آن یافت می‌شود که حداقل آن 25 تا 30میلیون تومان و حداکثر آن نیز حدودا 60میلیون تومان برای هر متر مربع است. قیمت یک واحد 110متری و 6سال ساخت در خیابان فرشتگان، که از خیابان‌های شناخته‌شده مرزداران است، متری 42میلیون تومان قیمت خورد. یک واحد 150متری نوساز در خیابان عرب حسینی نیز متری 47میلیون تومان قیمت گذاشته شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: قیمت‌ها در این منطقه نسبت به سال گذشته حدود 50درصد افزایش داشته‌است. قیمت کل یک واحد آپارتمان 96متری و 10سال ساخت در خیابان اطاعتی جنوبی 3میلیارد و 500میلیون تومان یعنی متری 36میلیون تومان اعلام شده‌است در صورتی که سال گذشته با این سرمایه می‌شد یک واحد نوساز در مرزداران خرید.

یک کارشناس مشاور املاک دیگر اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مسکن، تقاضا برای خرید آپارتمان کاهش داشته و این کاهش تقاضا، برای خرید آپارتمان‌های متراژ بالا بیشتر است و غالب تقاضاها برای خرید واحدهایی با متراژ بین 80 تا 120متر است. یک واحد آپارتمان 120متری نوساز در ابراهیمی متری 47میلیون تومان قیمت دارد و یک واحد آپارتمان 108متری و 17سال ساخت در ابتدای لادن 3میلیارد و 200میلیون تومان به فروش رفت. همچنین یک واحد 85متری و ساخت سال88 در 35متری لاله دومیلیارد و 850میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

وی در ادامه بیان کرد: یک واحد آپارتمان 285متری و 3سال ساخت در خیابان سپهر متری 55میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و برای خرید یک آپارتمان نوساز و 230متری در خیابان البرز 48میلیون تومان سرمایه در ازای هر متر مربع لازم است. یک واحد 60متری و 4سال ساخت در گلبرگ نیز متری 42میلیون تومان به فروش رفت.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص رهن کامل در مرزداران گفت: برای رهن کامل حدودا باید 3میلیون تومان برای هر متر مربع پرداخت کرد که بسته به امکانات و... رقم بالاتر می‌رود. برای مثال یک واحد 97متری و 7سال ساخت 330میلیون تومان جهت رهن کامل معامله شد. همچنین یک واحد آپارتمان 140متری در خیابان لاله، 650میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

وی در پایان اظهار داشت: همیشه حداقل تقاضایی برای خرید مسکن وجود دارد اما افزایش قیمت مسکن سبب شده تا معاملات روند نزولی داشته باشد و کاهش شدیدا محسوسی در معاملات را شاهد باشیم و خانه‌های بزرگ دیگر خریداری نداشته باشد.