۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

تزریق منابع مالی به بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۴
کد خبر: 456197
تزریق منابع مالی به بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد که در صورت تکمیل باند دوم بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات تا پایان اسفندماه امسال، کل اعتبار مورد نیاز به پروژه تزریق خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه ٨ مرداد در حاشیه بازید از باند دوم بزرگراه دشت ارژن -قائمیه در جمع خبرنگاران، گفت: این پروژه به دلیل اتصال استان فارس به استان‌های بوشهر و خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

او این پروژه راهسازی را گلوگاهی و حساس ارزیابی و اضافه کرد: اکنون ٢٢ کیلومتر از این پروژه حدفاصل دشت ارژن و تنگه ابوالحیات در حال طراحی است که با قول مساعد دست اندرکاران، حداکثر تا پایان اسفند امسال آماده خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه را منجر به کاهش حدود ٤٥ دقیقه‌ای زمان سفر دانست و گفت: اجرا و بهره‌برداری از این پروژه به لحاظ سلامتی و ایمنی مسافران بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با یادآوری اینکه منابع مالی مورد نیاز این پروژه ١٤٠ میلیارد تومان برآورد و بخشی هم پرداخت شده است، گفت: طی توافق با استاندار فارس اگر این پروژه تا پایان اسفند آماده شود، کل اعتبار باقی مانده از تخصیص داده خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز گفت: این پروژه یک گلوگاه اساسی و مهم شامل دشت ارژن تا تنگه ابوالحیات به طول ٢٢ کیلومتر دارد که دارای مشکلاتی است و با بازدید معاون رئیس جمهوری، قول تامین اعتبار داده شد.

محمدباقر نوبخت بعدازظهر چهارشنبه 8 مرداد، با هدف بازدید و بررسی پروژه‌های کلان ملی و شرکت در برنامه‌ی آغاز عملیات اجرایی پروژه خط سوم قطار شهری شیراز (فاز تکمیلی خط یک) به شیراز سفر کرده است.