۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

افزایش ۱۹۳درصدی معاملات مسکن نسبت به تیرماه سال گذشته/ متوسط قیمت مسکن در مرز ۲۱میلیون تومان

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 456142
افزایش ۱۹۳درصدی معاملات مسکن نسبت به تیرماه سال گذشته/ متوسط قیمت مسکن در مرز ۲۱میلیون تومان

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیرماه سال 1399، به 14 هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 193.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در تیرماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 209.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.6 درصد افزایش نشان می‌دهد. بر این اساس 14 هزار واحد مسکونی در این ماه معامله شد که نسبت به تیر ماه سال گذشته 193.3 درصد افزایش داشته است.

در این زمینه بخوانید

اوج‌گیری‌ قیمت‌ مسکن با حرکت مجدد نقدینگی به سمت بازار مسکن

سهم واحدهای تا ۵ سال ساخت از ۱۴ هزار و ۴۷ فقره واحد مسکونی معامله شده در تیر ماه ۳۸.۶ درصد بوده که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

Wg7aXlUqzARS

همچنین متوسط قیمت مذکور نسبت به ماه گذشته ۱۰.۴ درصد رشد داشته و در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بالاترین قیمت مسکن (هر متر واحد مسکونی) به منطقه یک با ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۱۸ با ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان اختصاص داشته است که نسبت به تیر ماه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۸ و ۵۸.۲ درصد افزایش داشته است.

VBm6ZMsf2A8v

بر اساس اعلام بانک مرکزی در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۷ هزار و ۳۷۸ فقره معامله واحد مسکونی به ثبت رسیده که نسبت به ۴ ماهه سال ۹۸ رشد منفی ۴۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در چهار ماه ابتدای امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود در حالی که این شاخص در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان برآورد شده است که سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۴۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

M3Jt4x9m7pxU

همچنین بانک مرکزی تحولات اجاره بهای مسکن در تیر ماه امسال را اعلام کرد و افزود: شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در تهران در تیر ماه ۲۷.۶ درصد نسبت به تیر ماه سال گذشته رشد داشته است ضمن اینکه این شاخص در سراسر کشور در تیر ماه امسال در مقایسه با چهارمین ماه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

13

19

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ماه سال 1399»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

متن کامل این گزارش را در اینجا ببینید