۰ نفر

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن عنوان کرد؛

نیاز کشور به یک میلیون واحد مسکونی در سال

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۲۵
کد خبر: 455727
نیاز کشور به یک میلیون واحد مسکونی در سال

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کشور سالیانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جواد حق‌شناس عصر روز گذشته در حاشیه حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد مسکن، مسئولیت ۴۳۵ شهر با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر را در بحث اقدام ملی بر عهده دارد و در چند شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز با توافق وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

وی افزود: از ۱.۵ میلیون نفر ثبت‌نامی در طرح اقدام ملی، ۱۳۸ هزار مورد مربوط به بنیاد مسکن است که افراد پس از پالایش انتخاب شده و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، برای آنان مسکن ساخته خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: تاکنون با تلاش راه و شهرسازی، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار مورد زمین برای بنیاد مسکن تامین و کار تهیه طرح انجام شده و در مرحله دریافت پروانه است. همچنین ساخت حدود ۲۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف آغاز شده است و منتظر هستیم تا افرادی که پالایش شده‌اند، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده خود را تامین کنند و به محض تامین آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان، افراد به پروژه‌ها معرفی شده و پس از رسیدن تعداد به حدنصاب، عملیات ساخت آغاز می‌شود.

حق‌شناس تصریح کرد: در بنیاد مسکن متقاضیان به چهار گروه تقسیم می‌شوند که یک عده افرادی هستند که انفرادی مسکن کوچک می‌سازند و افرادی که گروهی‌ساخت تا ۱۰ طبقه می‌سازند که با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات، ساخت به خود افراد واگذار می‌شود. در برخی پروژه‌ها نیز از ظرفیت انبوه‌سازان استفاده می‌شود و تعدادی از پروژه‌ها هم توسط خود بنیاد مسکن در حال انجام است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با استقبال متقاضیان از این طرح، یادآور شد: وضعیت ثبت‌نام خوب بود و پس از پالایش نیز وضعیت واریزی‌ها خوب است که نشان از استقبال مردم دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی، در طرح جامع مسکن و آمار مرکز مطالعات مجلس شورای اسلامی، سالیانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است که این میزان نیاز مصرفی بوده و سرمایه‌ای نیست و اخیرا راه و شهرسازی اقدامات مناسبی را در این راستا آغاز کرده است.