۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وام ودیعه مسکن هیچ مالیاتی برای موجر به همراه ندارد

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 455654
وام ودیعه مسکن هیچ مالیاتی برای موجر به همراه ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تکذیب خبر قرمز شدن فرم «ج» استفاده کنندگان از وام ودیعه مسکن، گفت: وام ودیعه مسکن هیچ مالیاتی برای موجر به همراه ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده با تکذیب خبر قرمز شدن فرم «ج» استفاده کنندگان از وام ودیعه مسکن اظهار کرد: این موضوع درست نیست و فرم «ج» کسانی که از این تسهیلات استفاده می کنند قرمز نخواهد شد.

وی افزود: در بحث کسانی که برای استفاده از این طرح در اولویت هستند، چند شرط مذکور در آیین نامه وجود دارد که یکی از آن ها نداشتن مالکیت است. به این شکل طبیعی است مالکی که خانه اش را اجاره داده و در خانه دیگری مستاجر است، مجاز به استفاده از این طرح نخواهد بود. موضوع دیگر در شرایط این طرح متأهل یا سرپرست خانوار بودن است که اعلام شد.

وی با تأکید مجدد بر این موضوع که سابقه 5 سال سکونت و فرم «ج» در شروط طرح تسهیلات ودیعه مسکن وجود ندارد، تصریح کرد:‌ هدف از این طرح در حقیقت کمک ودیعه اجاره برای مستأجرین است که در حد توان بخشی از پولی که لازم دارند، تأمین شود. خوشبختانه شرایط خوبی هم ایجاد شد و از نظر میزان پرداختی، مستأجران قدرت پیدا می کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: این قاعده در بحث ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی هم وجود دارد. به این منظور کسانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در صورت استفاده از این تسهیلات، فرم «ج» آن ها قرمز نشده و برای شان مشکلی پیش نخواهد آمد.

محمودزاده اضافه کرد:‌ در طرح ملی مسکن تا زمانی که واحد واجدین شرایط آماده شود، شرط و فرض این است که ثبت نام کنندگان این طرح با بررسی های انجام گرفته مستاجر هستند. افرادی که در گروه های هدف از جمله کارگران، حقوق بگیران، افراد تحت پوشش، زنان خودسرپرست و دیگر گروه های مدنظر باشند هیچ نگرانی برای شان بابت استفاده از این تسهیلات وجود ندارد. این موارد، دو مقوله جدا از یکدیگر هستند و استفاده از این تسهیلات ارتباطی با طرح اقدام ملی ندارد. همچنین در این طرح مستأجران ساکن در شهرهای جدید نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی همچنین درباره نگرانی مستأجران بابت اینکه موجرها به واسطه برخی موارد از پذیرفتن پول ودیعه به این شکل سرباززده و بهانه هایی همچون اخذ مالیات و این موارد را مطرح می کنند، گفت: وام ودیعه مسکن هیچ مالیاتی برای موجرها به همراه نخواهد داشت چرا که این وام به اسم مستاجر بود و تنها گیرنده مالک است. این امتیازی است که به مستاجر داده می شود و به هیچ عنوان مالیاتی پرداخت نخواهند کرد چون واحدهای زیر 150 متر به هیچ عنوان مشمول مالیات نمی شوند.

وی ادامه داد: این مسئله نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است چون شرایط ایجاد شده که واجدین شرایط بتوانند به بهترین شکل استفاده را داشته باشند.