۰ نفر

معاون وزیر راه:

تا پایان آبان تمامی واحدهای مسکن مهر تحویل داده می‌شود

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۴
کد خبر: 455181
تا پایان آبان تمامی واحدهای مسکن مهر تحویل داده می‌شود

معاون وزیر راه گفت: پایان آبان ماه تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از پرونده های دارای مشکلات حقوقی و زیر ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی به متقاضیان تحویل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی نیبان اظهار کرد: تا پایان آبان‌ماه امسال تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان‌ها جمع‌بندی خواهند شد و مراسم اختتامیه واحدهای مسکونی مهر در استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنانکه در تعدادی از استان ها مراسم اختتام مسکن مهر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هفته‌ای دو جلسه به شکل ویدئوکنفرانس با استان ها جلسه پیگیری اتمام مسکن مهر و اختتام آنها برگزار می شود، افزود: استان‌ها در حال تلاش برای اتمام پروژه‌ واحد مسکن مهر هستند. منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره 8 قانون بودجه مشخص و به استان ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: منابع تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در اختیار استان های قرار گرفته و استان هایی که واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارند با راهبری و نظارت ستاد وزارتخانه تلاش می کنند تا در زمان مقرر؛ پایان آبان 99، تمامی واحدهای باقیمانده را به غیر از واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی و سایر مشکلات هستند به متقاضیان تحویل دهند.  

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، پرونده های دارای مشکلات حقوقی که در دستگاه قضا در حال بررسی هستند، مسکن های مهر فاقد متقاضی و واحدهای مسکن مهر زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی از مجموعه واحدهای مسکن مهر کسر خواهند شد.

نبیان تصریح کرد: در خصوص مسکن های مهری که هم اکنون فاقد متقاضی هستند رایزنی هایی با برخی از نهادهای انقلابی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی شده که چنانچه متقاضی آن واحدها باشند، در اختیار آنها قرار بگیرد که بخش عمده ای از واحدها تعیین تکلیف شده است.

در این زمینه بخوانید

پیشرفت ۱۵درصدی در ساخت واحدهای مسکن ملی

بودجه ۱۲۳هزار میلیاردی برای ساخت خانه‌های مسکن مهر

وی یادآور شد: پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی 10049 واحد، زیر پیشرفت فیزیکی 4405 واحد و فاقد متقاضی 14233 واحد هستند که از این میزان، در مجموع 8888 واحد تعیین تکلیف شده که بخشی از آنها به طرح ملی مسکن منتقل شده است.