۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

افزایش قیمت میلگرد و سیمان طی ۱۰روز!

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰
کد خبر: 454100
افزایش قیمت میلگرد و سیمان طی ۱۰روز!

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از افزایش حدود ۴۰۰درصدی قیمت میلگرد و ۲۰۰درصدی قیمت سیمان طی ۱۰روز گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی با اشاره به نقش گرانی مصالح ساختمانی در افزایش قیمت تمام شده مسکن، گفت: از آنجا که حدود 70 درصد ساخت سازه به قیمت مصالح مربوط می‌شود، مصالح یکی از عمده مواردی است که برروی سازه مسکن تاثیر مستقیم دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی 10روز گذشته قیمت میلگرد حدودا رشد 400درصدی و سیمان رشد 200درصدی داشته است، توضیح داد: میلگرد از کیلویی 4هزار تومان به 12هزار تومان رسیده، همچنین یک کیسه 50 کیلویی سیمان از 8هزار تومان به 24هزار تومان افزایش داشته است.

به گفته وی این افزایش قیمت نگران‌کننده در حالی اتفاق افتاده که صفر تا صد زنجیره تولید دو محصول میلگرد و سیمان در داخل است و هیچ ارزبری ندارند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس، مسئولان و وزرای مربوطه را دراین خصوص مورد سوال قرار داده اما هیچ پاسخی دریافت نشده است، گفت: میلگرد مازاد بر مصرف در کشور تولید می‌شود به همین دلیل هیچ علتی برای گرانی و کمبود آن وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه حوزه مرتبط با مصالح ساختمانی رها شده است اظهار کرد: به نظر می‌رسد؛ حوزه نظارت بر قیمت مصالح قوی نیست یا اصلا نظارتی وجود ندارد به همین دلیل شاهد افزایش قیمت تمام شده مسکن هستیم لذا به زودی تکالیفی را برای دولت در نظر خواهیم گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خبر داد: "تامین زمین ارزان"، "تامین منابع مالی یا تسهیلات با نرخ سود پایین" و "تثبیت قیمت مصالح" سه محور طرحی است که کمیسیون عمران بررسی آن را در دست گرفته است.