۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبرداد:

طرح دو فوریتی ساخت ۶میلیون واحد مسکونی

۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰:۵۵
کد خبر: 452366
طرح دو فوریتی ساخت ۶میلیون واحد مسکونی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از ارائه طرح دو فوریتی خبر داد که بر اساس آن دولت تا سال ۱۴۰۵مکلف به ساخت ۶میلیون واحد مسکونی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید البرز حسینی با تشریح نشست کمیسیون عمران اظهارداشت: هدف‌گذاری مجلس ساخت ۶ میلیون واحد مسکونی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۵ است که در قالب طرحی ارائه خواهد شد و بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی مکلف خواهد شد سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار بدهد.

وی اظهار داشت: در نشست امروز موضوع تامین زمین برای تحقق جهش تولید و رونق ساخت و ساز مسکن شهری و روستایی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی بحث و بررسی شد. همچنین تهیه مسکن ارزان با استفاده از تامین منابع مالی ساخت و ساز برای حمایت از خانواده‌های فاقد مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد تاسیس صندوق اعتبار مسکن برای تامین منابع مالی اظهار داشت: کمیسیون عمران فردا-دوشنبه- نحوه و محل‌ تامین منابع  صندوق اعتباری مسکن را بررسی خواهد کرد.

وی تامین مصالح با کیفیت و ارزان قیمت برای ساخت مسکن را از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز عنوان کرد و گفت: این موضوعات در نشستهای دو روز آینده کمیسیون مطرح و بررسی خواهد شد تا طرح با در نظر گرفتن رویکردهای مختلف، با قید دو فوریت به مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در جلسه امروز اظهار داشت: سردار محمد با حضور در جلسه امروز کمیسیون عمران توضیحاتی درباره ظرفیت‌های قرارگاه و پروژه‌هایی که در دست اقدام است را ارائه کرد.

وی یادآورشد: البته دولتبدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی به قرارگاه دارد که مشکلات قانونی آن اصلاح شده و پرداخت بخشی از مطالبات قرارگاه در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفته  و امیدواریم قرارگاه دوباره وارد فاز اجرایی شده و حدود ۲۸۵ پروژه را به سرانجام برساند.

حسینی خاطرنشان کرد:‌ این پروژه‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند تا نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به کار شوند. البته در کمیسیون پیشنهاد شد از ظرفیت قرارگاه خاتم هم برای تهیه مسکن هم استفاده شود هر چند این موضوع هنوز نهایی نشده است.