۰ نفر

شکل‌گیری ظرفیت بازرگانی تجاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام

۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۵
کد خبر: 449254
شکل‌گیری ظرفیت بازرگانی تجاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام

وزیر راه و شهرسازی گفت: گفت: طبق طرح جامع فرودگاهی اراضی مورد نیاز باید در اختیار این بخش قرار بگیرد تا شاهد شکل‌گیری ظرفیت بازرگانی تجاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: این منطقه می‌تواند قدرت لجستیکی، تجاری و بازرگانی و خدمات پشتیبان را به همراه داشته باشد و بستری برای ایجاد شرایط رقابتی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد.
محمد اسلامی افزود: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نزدیکی پایتخت عاملی برای رونق اقتصادی و قدرت تجاری کشور است ضمن آنکه معرف قدرت لجستیکی و بازرگانی و حمل و نقل ترکیبی کشور است و می‌توان از این منطقه در حوزه تعرفه ترجیحی در اوراسیا استفاده کرد.

وی اظهار داشت: قطعاً در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) استعدادهای نفیس ایرانی ظهور و بروز می‌یابند و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند منطقه آ‌زاد فرودگاه امام خمینی (ره) را به منطقه‌ای قدرتمند در تولید و ارزش افزوده تبدیل کنند.
اسلامی اظهار کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از سال 98 کد گمرکی گرفته و گمرک در این منطقه مستقر شده است.

وی ادامه داد: از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دعوت کرده‌ایم؛ این منطقه باید محلی دانش بنیان با هدف بازار صادراتی باشد.

وی تأکید کرد: در بحث لجستیک هوایی غفلت کرده‌ایم در حالی که طبق برنامه‌های بالادستی و سند چشم انداز ایران باید به هاب منطقه در لجستیک هوایی تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) لجستیک قدرتمند و حمل و نقل پویای بار فعال باشد، گفت: طبق طرح جامع فرودگاهی اراضی مورد نیاز باید در اختیار این بخش قرار بگیرد تا شاهد شکل‌گیری ظرفیت بازرگانی تجاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باشیم.