۰ نفر

آغاز احداث ۴هزار واحد مسکن محرومان در اصفهان

۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 448676
آغاز احداث ۴هزار واحد مسکن محرومان در اصفهان

در سومین روز از سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، عملیات اجرایی احداث ۴هزار واحد مسکن محرومان در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت ظهر امروز (جمعه_ ۶ تیر) به شهرستان شهرضا رفت و با حضور او در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر این شهرستان، عملیات اجرایی ۳ هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن و یک هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد.

با اجرای این طرح، قرار است واحدهای مسکونی به متراژ ۶٠ متر مربع احداث شده و به خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، همچنین خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم که در معرض خطر قرار دارد و خانواده‌های محروم و فاقد مسکن واگذار شود.

اعتبار مورد نیاز برای احداث ۳ هزار واحد مسکن محرومان در استان اصفهان در مجموع ۲ هزار و یکصد میلیارد ریال است که ۹۰۰ میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می شود.

همچنین یکهزار و ٢٠٠ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز قرار است توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و براساس دستورالعمل هایی که در آینده اجرا می شود تخصیص یابد، بقیه هزینه ها نیز به عنوان آورده از سوی واجدان شرایط تامین خواهد شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سفر خود، از ۵۶ هزار و هشتصدمین واحد مسکونی تکمیل شده از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استان اصفهان بازدید کرد که تفاهم نامه این طرح روز گذشته (پنج شنبه) با حضور معاون رییس جمهور، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار اصفهان در محل استانداری به امضا رسید.

بازدید از عملیات اجرایی دو نقاطع غیرهم سطح شهید سلیمانی

پیش از این بازدید هم معاون رئیس جمهور از عملیات اجرایی دو تقاطع غیر همسطح در میدان بسیج با عنوان تقاطع شهید سلیمانی شهرضا بازدید کرد.

عملیات اجرایی این تقاطع های غیرهم سطح که در محور مواصلاتی اصفهان – شیراز واقع شده، از خرداد سال گذشته آغاز شده بود و پیش بینی می‌شود با جذب اعتبار مورد نیاز در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

تقاطع های شهید سلیمانی به صورت غیرهمسطح و به شکل یک تقاطع زیرگذر از شهرضا به سمت دهاقان و یک تقاطع روگذر از شهرضا به سمت مبارکه است و بهره برداری از آنها نقش زیادی در کاهش خطر تردد در محور اصلی و ترانزیتی اصفهان - شیراز خواهد داشت.

در ادامه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از انسان های حق شناس و کسانی که حد و مرز خود را در این جهان هستی تشخیص داده و برای روابط درست و منطقی با هم نوعان خود به نحو شایسته عمل می کنند، اظهار کرد: نماینده شهرضا از آنچه دولت با همه محدودیت ها خدمت کرده قدردانی کرده و آنچه شایسته است با زبان صریح و شفاف بیان می کند.

محمدباقر نوبخت با اشاره به ماموریت خود در این سفر، گفت: با استاندار اصفهان به عنوان نماینده عالی دولت، توافقات این سفر را در جمع شما اعلام می کنیم. از جمله مسیر اصفهان_ شهرضا که مسیری قابل توسعه است و به جای چهار خطه می تواند شش خطه باشد و تسهیل در عبور و مرور ایجاد کند.

وی افزود: برای توسعه مسیر اصفهان_شهرضا ۶۰ میلیارد تومان تعهدی که سهم دولت است را تا پایان هفته انجام می دهیم که تا پایان سال جاری آماده باشیم بخشی از این مسیر را افتتاح کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اجرای فاز اول زندان شهرضا با ۶۰ میلیارد تومان همین امسال با تامین اعتبار لازم اجرایی می شود، گفت: کمک به دانشگاه شهرضا را نیز متعهد می شویم، همانطور که درخصوص مسائل بازنشستگان که در روز گذشته مطرح شد تلاش می کنیم تا به نحو شایسته ای ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه رهاورد ما در این سفر هر چیزی است که اعلام کردید و همه را برای همین طرف سال گذاشتیم، خاطرنشان کرد: احداث واحدهای مسکونی برای انسانی های شریفی که از نظر مالی در مضیقه اند و قرار است سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن برای آنها در کمتر از یک سال خانه بسازد.

نوبخت با اعلام اینکه دیدار ما مجدد در کمتر از یک سال آینده خواهد بود تا هم وعده ای که برای جاده داده شد و هم واحدهای مسکونی را افتتاح کنیم، گفت: تا پایان سال قرار است ۲۲۴ کیلومتر مسیر بین شیراز_اصفهان احداث شود که حداقل دو ساعت زمان و ۱۳۰ کیلومتر مسیر کمتر می شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه  با یادآوری اینکه روز چهارشنبه ابتدا به ایزدخواست رفتم و با هلی کوپتر فرود آمدم، گفت: پل های عظیمی با زحمت زیاد در حال احداث است که یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید همین امسال اعتبار برای اجرای آنها صرف کنیم، درحالی که تاکنون نیز ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی با تاکید براینکه علاوه بر همه پروژه های عمرانی، برکت و شرافت دولت در این خانه سازی ها برای محرومان است که ممکن است از نظر عدد و رقم به مثابه پروژه های بزرگ نباشد، گفت: ما طی تحریم بزرگی هستیم و آمریکا همه کاری انجام داده تا ما نتوانیم برای مردم کاری کنیم و حتی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را پرداخت کنیم، درحالی که به کوری چشم دشمنان و آمریکا، دولت تا الان حقوق کارکنان و بازنشستگان خود را به موقع پرداخت کرده و طرح های عمرانی را نیز دنبال می کند.

نوبخت با بیان اینکه با افتخار به این روستا آمده ام چون این کار برایمان پر اهمیت است، گفت: رئیس جمهور همیشه از ما خواسته هرجا می رویم از افراد کم بضاعت غافل نباشیم، چون ما آمده ایم مشکلات را با همین محدودیت منابع حل کنیم و خوشبختانه مردم ما حق شناس و بزرگوار هستند و مزد زحمات ما همین رضایت مردم است.

درخواست منابع استانی برای پشت سرگذاشتن تنش آبی امسال

در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: اگر موضوع مسکن حل شود می توانیم بحث اشتغال را پیگیری کنیم.

سمیه محمودی همچنین به موضوع آب اشاره کرد و گفت: اگرچه موضوع انتقال آب را پیگیری کرده ایم اما این انتقال مربوط به سال آینده و سال های بعد از آن نیست، این درحالی است که چون این مساله حاکمیتی و اساسی است و با توجه به تنش آبی که در تابستان امسال داریم، اگر منابعی در اختیار استان قرار بگیرد می توانیم با برنامه ریزی این مشکل را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به مجتمع آبرسانی روستایی، ادامه داد: می توانیم ۱۳ روستا را در قالب یک مجتمع در نظر بگیریم و برنامه ریزی برای آب های موجود داشته باشیم و این مجتمع روستایی در ردیف های ملی قرار گیرید.

نماینده مردم شهرضا با بیان اینکه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی انتقال آب به دهاقان انجام شده است، افزود: با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر تا شهریور انتقال آب به شهرستان دهاقان انجام می شود.

محمودی با اشاره به تقاطع بسیج که به نام سردار شهید سلیمانی تغییر کرد، گفت: امیدواریم این طرح ملی جزو مصوبات این سفر قرار گیرد.

با منابع محدود نمی توان پروژه فاضلاب شهرضا را ادامه داد

وی از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی فاضلاب شهرضا خبر داد و افزود: با منابع محدود نمی توانیم این پروژه را ادامه بدهیم. تبصره ۳ را با همراهی شورای شهر و شهرداری برای فاضلاب دهاقان اجرایی کردیم و تاکنون حدود ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ولی اجرای کامل آن نیازمند همراهی و کمک دولت است.

نماینده مردم شهرضا و  دهاقان در مجلس با اعلام اینکه جاده شهرضا به اصفهان حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: شش خطه کردن این جاده تنها برای شهرضا نیست و برای کشور است.

وی خواستار جابجایی زندان شهرضا از مرکز شهر شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه دولتی شهرضا نیز با توجه به فرسوده بودن ساختمان ها و کمبود امکانات و همچنین با توجه به نزدیکی به مرکز استان، نیازمند توجه بیشتر است.