۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تحولات عجیب و غریب قیمت مسکن خیابان پیروزی/ بانک‌رهنی و لادن‌ها متری چند؟

۵ تیر ۱۳۹۹، ۸:۳۰
کد خبر: 448310
تحولات عجیب و غریب قیمت مسکن خیابان پیروزی/ بانک‌رهنی و لادن‌ها متری چند؟

گران‌ترین و پرطرفدارترین محله پیروزی، بانک رهنی است. قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در این محدوده، متری 17 تا 28میلیون تومان است. سرآسیاب، شیوا و دروازه دولاب با متری بین 10 تا 13میلیون تومان ارزان‌ترین محله‌های پیروزی است و آپارتمان‌هایی با عمر بیش از 10سال به طور میانگین 3 تا 5میلیون تومان ارزان‌تر از نمونه‌های نوساز است.

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ خیابان پیروزی تهران یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران است که قیمت مسکن در آن با احداث اتوبان امام علی افزایش یافت. سرآسیاب، چهارصد دستگاه، بلوار ابوذر، دولاب، سلیمانیه، کوی بانک رهنی، صد دستگاه، پرستار، از جمله محلات نام آشنا و قدیمی خیابان پیروزی است. یکی از بیشترین معاملات انجام شده در بخش مسکن مربوط به آپارتمان‌های 55 تا 75متری این منطقه است.

کف و سقف قیمت آپارتمان در پیروزی

یکی از مشاوران املاک در خیابان پیروزی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: تفاوت کف و سقف قیمت مسکن در پیروزی تهران گاهی به 10میلیون تومان هم می‌رسد و این نشان از اعمال سلیقه فروشندگان آپارتمان و بلبشوی قیمت‌ها دارد.

وی افزود: خیابان پیروزی در ناحیه دو منطقه 13 شهرداری تهران قرار دارد. 5 ایستگاه متروی پیروزی، نبرد، کلاهدوز، نیروهوایی، ابن سینا در این منطقه قرار دارد.

این مشاور املاک گفت: قیمت یک واحد آپارتمان به طور میانگین در محله سرآسیاب متری 12تا 14میلیون تومان، چهارصد دستگاه 15 تا 17میلیون، دولاب 12تا 14میلیون تومان، سلیمانیه 12 تا 14میلیون تومان ، کوی بانک رهنی 20 تا 30میلیون تومان، صد دستگاه 15 تا 15میلیون تومان، بلوار ابوذر 17 تا 20میلیون تومان است. البته این قیمت‌ها ثابت نیست در برخی محله‌ها یک آپارتمان نوساز تا متری 25میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود.

در این زمینه بخوانید:

یک کارشناس بازار مسکن به اقتصاد آنلاین گفت: در محدوده خیابان علامه طباطبایی و مسجد شهید بهشتی بلوار ابوذر یک آپارتمان نوساز تا 30میلیون تومان نیز قیمت گذاشته شده است.

یکی از مشاوران املاک خیابان پیروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار کرد: میدان شهدای پیروزی یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است. معامله آپارتمان در سه ماه اول 99 در خیابان پیروزی از متوسط خرید و فروش مسکن نسبت به سایر مناطق بالاتر است.

یکی از مشاوران املاک محدوده پیروزی در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: از جمله گران‌ترین‌ترین محله‌های پیروزی محله پرستار است. قیمت آپارتمان نوساز در پرستار شمالی بنا به امکانات متری20 تا 30 میلیون تومان در خرداد 99 معامله شد. یک واحد آپارتمان نوساز 110 متری در پرستار 3 تیرماه 99، متری 22 میلیون تومان برابر با 2میلیارد و 260 میلیون تومان معامله شد.

وی با بیان این‌که آپارتمان‎های خیابان علامه نیز یکی از پرطرفدارترین‌ محله‌های پیروزی در بین متقاضیان خرید مسکن است، گفت: در خیابان علامه بلوار ابوذر یک آپارتمان نوساز متری 20 تا 28 میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. آخرین معامله انجام شده برای یک آپارتمان نوساز در این محدوده، اواسط خرداد 99 بود که متری 21 میلیون تومان معامله شد.

ارزان‌ترین محله‌های پیروزی

ارزان ترین محله پیروزی سرآسیاب، شیوا است. آپارتمان‌های نوساز در شیوا به طور متوسط بین 9 تا 12 میلیون تومان، سرآسیاب بین 8 تا 12 میلیون تومان در خرداد 99 قیمت گذاری شده است. آپارتمان‌های بیش از 10 سال ساخت در این محل از متری7 تا 10 میلیون تومان در این روز‌ها معامله می‌شود.

یکی از مشاوران املاک محدوده مترو پیروزی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: خیابان نبرد به دلیل نزدیکی مراکز فرهنگی رفاهی، پاساژ‌ها و همچنین دسترسی به اتوبان محلاتی و مترو از جمله پرطرفدار‌ترین محلات پیروزی است. آپارتمان‌های نوساز در این محدوده از متری 13میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 19 و 20میلیون تومان هم می‌رسد.‌

محبوب‌ترین‌ آپارتمان‌های خیابان پیروزی

یکی از مشاوران املاک با بیان این‌که نوساز‌های خیابان پرستار با متری13 تا 17 میلیون تومان از جمله محبوب‌ترین‌های پیروزی است، گفت: خیابان تاجری را از جمله ضعیف‌ترین محلات خیابان پیروزی است. قیمت یک آپارتمان نوساز در این محدوده بین 11 تا 15میلیون تومان معامله می‌شود.

پارکینگ، در منطقه 14 مسئله ساز است

وی گفت: از آنجایی که ساختمان‌هایی با عمر بیش از 13 سال در منطقه 14 با مشکل پارکینگ مواجه ‌هستند، واحد‌های بدون پارکینگ ارزان‌تر قیمت گذاشته می‌شود.

قیمت آپارتمان نوساز در بانک رهنی

یکی از مشاوران بنگاه معاملات ملکی که بیش از 20 سال در این زمینه فعالیت می‌کند، معتقد است بانک رهنی با متوسط قیمت بین 29 تا 35 میلیون تومان گران‌ترین منطقه پیروزی است. میانگین تفاوت قیمت بین نوساز و قدیمی‌ساز‌ها در این خیابان 3 تا 5 میلیون تومان است.

وی افزود: بانک رهنی محله پولدار نشین و بازاری نشین است و میانگین متراژ آن بین 110 تا 250 متر است. اوایل سال 98 میانگین قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در بانک رهنی متری 13 تا 15 میلیون تومان بود و اواخر سال 98 به متری20 تا 25 میلیون تومان رسید امروز و در تیرماه 99، 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

لادن شرقی و غربی پر طرفدار و گران

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: قیمت یک واحد آپارتمان در خیابان لادن شرقی و غربی متری 28 تا 35 میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. این نرخ برای آپارتمان‌های زیر میدان 13 آبان متری 14 تا 16 میلیون تومان، سرآسیاب متری 11تا 13 میلیون تومان است.‎