۰ نفر

کاهش ۶۳درصدی عملکرد فرودگاه‌ها در اردیبهشت۹۹

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبر: 446094
کاهش ۶۳درصدی عملکرد فرودگاه‌ها در اردیبهشت۹۹

مطابق آمار رسمی طی اردیبهشت امسال عملکرد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و پروازهای عبوری نسبت به ماه مشابه ۹۸به ترتیب ۶۳و ۸۵درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال کل پرواز فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت 98 در نشست و برخاست 54 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 66 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 70 درصد کاهش یافته است.

بر این اساس فرودگاه مهرآباد طی اردیبهشت ماه امسال 5776 نششست و برخاست، 550 هزار و  304 هزار اعزام و پذیرش مسافر و 3 میلیون و 496 هزار و 525 کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست داشته که به ترتیب در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد منفی 44 درصد، 56 و 56 درصد را ثبت کرده است.

در فرودگاه مشهد نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست در ماه مورد اشاره به ترتیب 71 درصد، 78 درصد و 84 درصد کاهش یافته است.  در فرودگاه امام خمینی (ره) نشست و برخاست هواپیما 88 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 97 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست نیز 84 درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال 98 کاهش یافته است.

فرودگاه‌های جهرم، جیرفت، رفسنجان، شاهرود، کلاله، همدان و یاسوج طی اردیبهشت ماه امسال در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست 100 درصد رشد منفی داشته اند. همچنین در شش فرودگاه اختصاصی نیز نشست و برخاست 66 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 75 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 74 درصد کاهش یافته است.

در پروازهای داخلی نیز 48 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ترتیب در نشست و برخاست 64 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 74 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 72 درصد کاهش عملکرد در ماه اردیبهشت 99 در مقایسه با اردیبهشت ماه 98  را ثبت کرده‌اند.

در پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته در نشست و برخاست 90 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 97 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 86 درصد کاهش وجود داشته است.

طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت 98 تعداد پروازهای عبوری مانند فروردین ماه 85 درصد کاهش یافته است.