۰ نفر

مردم قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 445640
مردم قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بازار مسکن در حوزه خرید و فروش و اجاره از سوی دولت رها باقی مانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری با بیان اینکه بازار مسکن در حوزه خرید و فروش و اجاره از سوی دولت رها باقی مانده است، گفت: قطعاً در این شرایط و بدون اقدام عملی دولت، هر اقدامی هم در حوزه مسکن صورت گیرد، در بهبود شرایط اثرگذار نخواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد کنونی دولت در حوزه مسکن عملاً موجب تشدید حاشیه نشینی شده است، در این وضعیت به دلیل افزایش چشمگیر قیمت مسکن، مردم به ویژه در حوزه اجاره مجبور هستند که برای تأمین مسکن مورد نیازشان، مناطق پایین‌ترین را برای اجاره مسکن انتخاب کنند و با تداوم این شرایط افراد کم درآمد و ضعیف جامعه به تدریج به سمت حاشیه نشینی هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت بازار مسکن نیاز به اجرای یک طرح یکپارچه در کشور دارد، افزود: تا وقتی دولت یک طرح یکپارچه برای مدیریت بازار مسکن اعم از تولید مسکن، خرید و اجاره مسکن طراحی و اجرایی نکند، نمی‌توان به بهبود وضعیت امید داشت.

شاکری با اشاره به برنامه دولت برای ارائه مسکن در بورس، گفت: این نگرانی وجود دارد که عرضه مسکن در بورس به افزایش قیمت‌ها در این بخش منجر شود، زیرا یک عده بورس باز و سفته باز با سبدگردانی و ایجاد بازارهای روانی زمینه را برای افزایش نمادهای بورس و افزایش قیمت مسکن فراهم می‌کنند.

وی گفت: به نظر می‌رسد که دستگاه‌های اجرایی قادر به مدیریت بازار بورس مسکن نخواهند بود و این مسئله یک فضا به هم ریخته را ایجاد خواهد کرد.