با نگاهی به قیمت خانه‌های لوکس در شهرهای مختلف سراسر جهان در سه ماهه نخست سال 2020، مشاهده می‌شود که قیمت‌ها در مناطقی مانند مانیل، تایپه و استکهلم شاهد افزایش، و در نایروبی، بانکوک و نیویورک شاهد کاهش چشمگیر بوده‌اند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، قیمت خانه‌های نفیس در بسیاری از شهرهای سراسر جهان به دلیل رکود ایجاد شده توسط همه‌گیری ویروس کرونا در سه ماهه نخست سال سقوط کرد؛ با این حال، برخی مناطق شاهد افزایش قیمت‌ها بودند.

گزارش ارائه شده توسط نایک فرانک در خصوص قیمت خانه‌های لوکس نشان داد که در سه ماهه اول سال 2020، در نیویورک، پکن، لندن و ونکوور، قیمت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. نایروبی، کنیا و بانکوک مناطقی بودند که بیشترین سقوط قیمت خانه (بیش از 4درصد) را تجربه کردند.

انتظار می‌رود که اثرات اقتصادی این بیماری در سه ماهه دوم سال به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده که تا اواخر مارس قرنطینه نداشتند، با شدت بیشتری مشاهده شود.

گفتنی است که عملکرد فصل به فصل شهرهای آسیایی ممکن است نگاهی به آنچه در آینده برای سایر بازارها وجود دارد، فراهم کند. هر پنج شهر که ضعیف‌ترین رشد را از سه ماهه چهارم سال 2019 به ثبت رساندند، در آسیا بودند.

با این حال، برخی شهرها روند صعودی خود را در این زمینه نشان دادند. قیمت خانه‌های لوکس در مانیل بیش از 14درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، در حالی که تایپه و استکهلم هر دو شاهد رشد 8درصدی بودند. به رغم درگیری گوانگژو واقع در چین با ویروس کرونا در سه ماهه نخست سال، قیمت‌ها شاهد افزایش بیش از 6درصد بودند.

نایت فرانک پیش‌بینی می‌کند که حجم فروش در نیمه دوم سال به دلیل محدودیت‌های سفر و تعطیلی ادارات دولتی، شاهد سقوط چشمگیر خواهد بود.

در نمودار ارائه شده، تغییر قیمت خانه‌های لوکس در شهرهای مختلف سراسر جهان در سه ماهه نخست سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

18