۰ نفر

احداث و بهسازی ۱۱۰هزار واحد مسکونی در سال ۹۸

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۳۰
کد خبر: 432130
احداث و بهسازی ۱۱۰هزار واحد مسکونی در سال ۹۸

معاون بازسازی بنیاد مسکن از بهسازی و احداث ۱۱۰هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها در سال ۹۸خبر داد و گفت: قرار بود هیات دولت برای بهسازی و احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی سال ۹۹مصوبه بدهد و پیگیر تصویب آن هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عزیزالله مهدیان اجرای برنامه بهسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را برای سال ۹۹ را اعلام کرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هر ساله تسهیلات بهسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها در اواخر بهمن و اسفند تصویب می‌شد و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گرفت که این مصوبه برای سال بعدی در مراحل مختلف تخصیص می‌یافت.

مهدیان ادامه داد: در بهمن و اسفند سال گذشته با وقوع بحران کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی بسیاری از مراکز تصمیم گیری، مصوبه بهسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها از سوی دولت تصویب نشد و به همین دلیل در این خصوص تسهیلاتی نیز از سوی دولت برای این منظور تخصیص نیافته است.

وی تصریح کرد: پیگیر هستیم که این مصوبه را از هیات دولت اخذ کرده و کارها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

مهدیان اعلام کرد: از ۲۰۰ هزار واحد سال ۹۷ در سال ۹۸ حدود ۱۳۳ هزار واحد بانک ها به استان ابلاغ شده است که ۱۱۰ هزار واحد عقد قرارداد کرده اند و کار را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، ثمره کار ۹۸ در مورد بهسازی بافت‌های روستایی ۱۱۰ هزار واحدمسکونی روستایی است.