۰ نفر

هشتمین پرواز بازگشت مسافران ایرانی از هند

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبر: 432108
هشتمین پرواز بازگشت مسافران ایرانی از هند

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی: هشتمین پرواز امداد جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با ۱۹۰نفر اتباع ایرانی، بمبئ هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مرتضی دهقان افزود: نظر به گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید در هندوستان ۱۹۰ نفر از هموطنان ایرانی که به منظور گردشگری، تحصیلی و تجارت در هند به سر می‌بردند و با قطع پرواز‌ها برای بازگشت به میهن اسلامی دچار مشکل شده بودند با یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز به کشور باز خواهند گشت.
وی تصریح کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های بسیار سختگیرانه دولت هند، نظیر قطع پرواز‌های بین المللی و داخلی، ممنوعیت تردد میان شهرها، توقف کلیه اتوبوس ها، قطار‌ها و تاکسی‌ها و ... جمع آوری اتباع کشورمان در سرتاسر کشور پهناور هند، علاوه بر لزوم دریافت مجوز‌های رسمی دولتی با مشکلات و مشقات زیادی همراه بود که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و حیدر آباد و نیز سازمان هواپیمایی کشوری، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی این اقدامات به سرانجام رسید.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر اتباع مذکور، مقادیری کمک‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی که از سوی ایرانیان مقیم هند به کشورمان اهدا شده بود، با این پرواز راهی تهران شده است.