۰ نفر

بازار مسکن از اختلال تولید و عرضه رنج می‌برد

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۱۸
کد خبر: 425241
بازار مسکن از اختلال تولید و عرضه رنج می‌برد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بازار مسکن از اختلال در تولید و عرضه مسکن رنج می‌برد گفت: دولت باید راهکاری برای تولید مسکن و عقب نماندن تولید از تقاضا اندیشیده و آن را اجرایی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید احسان علوی با اشاره به اینکه تولید مسکن دچار اختلال است و روند و سرعت تولید مسکن برای پاسخگویی به تقاضا به گونه ای است که هر سال به انباشت تقاضای مسکن اضافه می شود گفت: دولت باید با همکاری و همراهی بخش خصوصی به فکر تسهیل تولید مسکن باشد. البته تنها تولید مسکن نمی تواند پاسخگوی مشکلات بازار مسکن باشد بلکه باید دولت با استفاده از قانون اخذ مالیات و مالیات بر عایدی سرمایه به گونه ای واحدهای مسکونی تولید شده را به بازار مسکن عرضه کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا اگر روند نزولی تولید مسکن ادامه پیدا کند شک نکیند که این انباشت تقاضای مسکن روزی به یکباره سر باز زده و قیمت ها را مجددا جهشی افزایش می دهد. پس تا زمانی که تعادلی میان تولید و عرضه مسکن و تقاضا وجود نداشته باشد شک نکنید قیمت ها رشد خواهد کرد چرا که هر کالایی که در بازار از تقاضا عقب باشد دچار یک بی تعادلی قیمت می شود.

بازار مسکن را به حال خود رها کردند تا قیمت‌ها جهش کرد

علوی تاکید کرد: بازار مسکن نباید به حال خود رها شود اقدامی که باعث شد در سال 96 و 97 قیمت مسکن یک رشد سه برابری را تجربه کند که شاید بتوان گفت در تاریخ این رشد قیمت بی سابقه بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد:متاسفانه شرایط کسب و کار و تولید مسکن برای سازنده ها فراهم نیست بنابراین اگر بخش مسکن که بطور مستقیم با 300 شغل در ارتباط است رونق بگیرد می توانیم در سال آینده علاوه بر تولید مناسب مسکن در وضعیت خوب ایجاد فرصت‌های شغلی نیز قرار بگیریم.