۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

رونق بازار مسکن، رونق سهام شرکت‌های ساختمانی/ بازی جدید سفته بازان برای بازار مسکن

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبر: 422317
رونق بازار مسکن، رونق سهام شرکت‌های ساختمانی/ بازی جدید سفته بازان برای بازار مسکن

بازار سهام نه تنها رقیب بازار مسکن نیست بلکه در برخی مواقع تحولات این بازار می‌تواند در افزایش سهام شرکت های ساختمانی نیز کمک رسان باشد.

اقتصاد آنلاینمحبوبه قرمزچشمه؛ تحولات بازار مسکن با بازار سهام مرتبط است. برخی کارشناسان معتقدند بازار سهام تحت تاثیر بازار مسکن است و در مقابل برخی فعالان بازار سرمایه، از بورس به عنوان بازاری جانشین  مسکن در سرمایه گذاری یاد می‌کنند و معتقدند بورس اگر جذابیت خودرا حفظ کند می‌تواند سرمایه های مردم را به خود اختصاص دهد.

علی حیدری، کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا تحولات مثبت بازار سهام بر بازار مسکن تاثیر گذار خواهد بود، به اقتصاد آنلاین گفت: بازار سهام همانند بازار مسکن به تبع افزایش نرخ تورم نیز افزایشی خواهد بود و نه تنها رقیب بازار مسکن نیست بلکه در برخی مواقع این بازار می‌تواند در افزایش سهام شرکت های ساختمانی نیز کمک رسان باشد.

بورس بعد از ریزش، صعود می‌کند

این کارشناس بازار گفت: در ابتدای سال 99 به  احتمال زیاد ریزش سنگینی در بازار سهام خواهیم داشت و بعد از  آن بازار سهام صعودها و نزول های مقطعی داشته باشد و در پایان  سال 99 با صعود این بازار به پایان خواهد رسید.

قیمت گذاری در سال 99 سخت و پیچیده خواهد بود

حیدری گفت: قیمت گذاری مسکن در سال 99 سخت و پیچیده خواهد شد چرا که معیارهایی همچون هزینه دستمزد کارگر ، کالاهای مصرفی در بخش ساختمان، قیمت مصالح ساختمانی و سایر موارد دیگر دچار نوسانات قیمتی  خواهد بود و ارزش گذاری در نیمه اول سال 99 را عجیب و غریب خواهد کرد.

بازی دلالان و سفته بازان برای تنظیم حجم نقدینگی

 وی با بیان اینکه در سال 99 میزان زیادی حجم نقدینگی در بازار مسکن از سوی دلالان و سفته بازان کاهش  می‌یابد، گفت: سفته بازان به میزان زیادی نقدینگی خود را از بازار خارج می‌کنند تا دارایی های اولیه این بازار از جمله زمین، مصالح قیمت پیدا کند تا بتوانند بر این بازار ارزش گذاری کنند. به نظر می‌رسد سال آینده، افزایش قیمت مسکن با کاهش قیمت خرید برای مسکن مشهود باشد.