۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در البرز چراغ خاموش به سمت قله/ قیمت آپارتمان در کرج متری 40میلیون تومان!

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبر: 421395
قیمت مسکن در البرز چراغ خاموش به سمت قله/ قیمت آپارتمان در کرج متری 40میلیون تومان!

«آپارتمان 300متری نوساز، متری 40 میلیون تومان» این آگهی یکی از متداول‌ترین آگهی‌های فروش این روزهای آپارتمان در کرج است. قیمت مسکن کرج به عنوان مرکز استان البرز چراغ خاموش و به شکل عجیب و غریبی رشد داشته و همچنان نیز این رشد ادامه دارد.

اقتصاد آنلاینمحبوبه قرمزچشمه؛ در دهه 70،  گرانی مسکن در پایتخت ایران، بسیاری از اقشار متوسط که تن به زندگی در حاشیه‌های اطراف تهران ندادند را به زندگی در کرج سوق داد. امروز رشد قیمت مسکن در کرج نسبت به تهران بیشتر بوده به شکلی که برخی محله های کرج  قیمتی برابر با بالای شهر تهران را دارد.

اقتصاد آنلاین در گزارش 21 مرداد 94 با عنوان «آپارتمان متری چند؟» قیمت مسکن در استان البرز به ویژه شهرستان کرج را بررسی کرد. در این گزارش آمده، قیمت‌ مسکن در شهرستان کرج بسیار ارزان‌تر از تهران است و هر متر مربع از آپارتمان‌های نوساز در محله ای همچون عظیمیه کرج  از سه میلیون تومان شروع و تا شش یا هفت میلیون تومان ادامه دارد.

خبرنگار  اقتصاد آنلاین در بررسی مقایسه ای قیمت مسکن در تهران و کرج در اسفند 98 به این موضوع دست یافت که دیگر اطلاق  شهر «ارزان‌تر از تهران» به کرج معنی ندارد. قیمت مسکن نوساز در  محله عظیمیه کرج که در سال 94 ، بین 3 تا 5 میلیون تومان بود، امروز یعنی در اسفند 98  به طور میانگین متری 30 میلیون تومان است.

مقایسه قیمتی گران‌ترین آپارتمان در سال 94 و 98 کرج

در سال 94 بعد از محله عظیمیه، بلوار شهرداری و مهرشهر رتبه گران‌ترین آپارتمان‌ها را با قیمتی بین 2 تا 5 میلیون تومان از آن خود کرده بود. امروز (اسفند 98) مهر شهر کرج شامل  فاز یک، دو، سه و چهار و چند منطقه دیگر شده است. نکته جالب آن که تفاوت قیمت در آن متفاوت است. به عنون مثال مسکن نوساز در فاز 4 مهر شهر از میانگین متری 8.5 تا 9 میلیون تومان شروع و تا 12 میلیون تومان است . همچنین قیمت مسکن در فاز یک مهرشهر میانگین 40میلیون تومان و در  فاز 2 و 3 مهرشهر نیز به طور میانگین 30 میلیون تومان است.

در سال 94 گران ترین آپارتمان‌ها در محله‌های گران‌قیمتی همچون عظیمیه،‌ مهرشهر، جهان‌شهر بود اما امروز گران‌ترین آپارتمان‌ها مربوط به فاز یک محله مهرشهر است.

یک آپارتمان 300 متری نوساز از 2 میلیارد به 12 میلیارد تومان رسید

یکی از گران‌ترین آپارتمان‌های  عظیمیه کرج در سال94 با متراژ 300متر، متری 7میلیون تومان و قیمت کل آن معادل 2میلیارد و 100 میلیون تومان بود. امروز یک آپارتمان نوساز 300متری در فاز یک مهرشهر متری 40میلیون تومان و معادل 12میلیارد تومان است.

قولنامه‌ای‌سازها ارزان‌تر از همه

بر اساس گزارش میدانی اقتصاد آنلاین در سال 94 مناطقی همچون گلشهر، حیدرآباد و ... علاوه بر موقعیت جغرافیایی به دلیل اینکه دارای سند قولنامه‌ای بودند با قیمت‌های بسیار ارزان به فروش می‌رسد. یکی از ارزان‌ترین آپارتمان‌ها در کرج مربوط به واحدی قولنامه‌ای در حوالی مترو گلشهر کرج، با طول عمر 10سال و زیربنای 55متر بود، این ملک با قیمت هر متر مربع 654هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت کل آن معادل 36میلیون تومان می شد.

قیمت مسکن گلشهر در اسفند 98

امروز اسفند 98 ، گلشهر دو بخش تقسیم شده است یک بخش آن جز مهرویلا است. قیمت مسکن در محله مهرویلا بین  25 تا 30 میلیون تومان در نوسازها و در قدیمی‌سازها نیز 15 میلیون تومان است. البته نباید از نظر دور داشت که خیابان انوشیروان با میانگین قیمت متری 9 میلیون تومان برای آپارتمان نوساز نیز جزء مهرویلا است.

گلشهر متری 12 میلیون تومان

با یک نگاه کلی به اعداد و ارقام در قیمت آپارتمان ها میانگین  قیمت مسکن در گلشهر به طور تقریبی 12 تا 13 میلیون در ساختمان های نوساز و در قدیمی سازها باطول عمر 15الی 16 سال در حدود متری 6 تا 7 میلیون تومان است.

در کجای کرج آپارتمان متری 8 میلیون تومان است؟

برخی محله ها نیز همچون بلوار ارم، حسین آباد و کیان مهر چندان مورد اقبال نیست و حداکثر قیمت مسکن در این محله ها متری 8 میلیون تومان است. آپارتمان های منطقه گوهر دشت به طور میانگین متری 20 میلیون تومن و قدیمی سازها متری 8 و 9 ملیلون تومان از سوی بنگاه های معاملات ملکی قیمت گذاری شده است.

آپارتمان های باغستان و شاهین ویلا نوساز است

آپارتمان های منطقه باغستان همگی نوساز و نزدیک کوه است و حداقل قیمت آن، متری 10 میلیون تومان است. درمنطقه شاهین ویلا، آپارتمان نوساز از متری  6 و نیم میلیون تومان شروع می شود و قدیمی ساز ها هم متری 4 و 5 میلیون تومان است. منطقه مصباح که قدیمی ترین منطقه کرج است آپارتمان از متری  7 و 8 ملیون تومان شروع می شود.

خریداران حواسشان جمع باشد، حصارک سند ندارد

اغلب آپارتمان ها در منطقه حصارک سند ندارد و اکثریت قولنامه ای ساز است. در این منطقه آپارتمان به طور میانگین متری 5 میلیون تومان است و قیمت قدیمی سازها هم چندان متفاوت با نوساز آن نیست.

گرمدره چرا گران است؟

محله جهان نما مابین کرج و گرمدره است. آپارتمان های این شهرک درحالی که چندان جذاب نیست  با میانگین  متری 16  میلیون تومان به فروش می رسد. دلیل این گرانی نزدیکی بیشتر به تهران است و متقاضیان این آپارتمان ها کسانی هستند که محل کارشان تهران است.

محله های کرج

گفتنی است کرج بیش از 40 محله دارد. نام تمامی محله های کرج عبارت اند از:

حصارک بالا، حصارک، جهانشهر، عظیمیه، مهرشهر، گوهردشت، آسیاب برجی، حاجی‌آباد، حصار، حیدرآباد، مرکز شهر کرج (دشت ویان)، شاهین‌ویلا، محمدشهر، سرحدآباد، کیانمهر، سرجوی، آق‌تپه، مشکین دشت،گلشهر، باغستان، باغستان غربی، بنیاد، پیک، مصباح، ساسانی (شهید صدوقی)، شهرک بعثت، شهرک مهندس زراعی شهرک استاندارد، چهارراه طالقانی، حصارک پایین، رزکان، واریان‌شهر، نوروزآباد، شیخ‌آباد، ولدآباد، اتحاد، شهرک استادان، زورآباد، اصفهانی‌ها، اکبرآباد، اوقافی، المهدی، محله بهار، جوادآباد، چهارصد دستگاه، حسن‌آباد، حسین‌آباد، حصار بالا، خیابان فردوسی، دهقان‌ویلا، دولت‌آباد، رزکان نو، یزدیها، سهرابیه، شهرک ۱۱۰، جعفرآباد (جعفریه)، شهرک امام خمینی، شهرک امام رضا، شهرک پیشاهنگی، شهرک گلدشت، شهرک جهازی‌ها، شهرک خاتم‌الانبیاء، شهرک ذوب آهن، شهرک شاهد، شهرک شهید رستمی، شهرک شهید مطهری، شهرک شیخ سعدی، شهرک فرهنگیان، شهرک نگارستان، شهرک وحدت، شهرک یاس، شکرآباد، شهرک ناز، قزلحصار، قلمستان، کوی امامیه، پیک نیلوفر ۱۸، کوی مهر، کوی بنفشه، کوی شقایق، کوی قائم، کوی کارمندان جنوبی، کوی کارمندان شمالی، کوی مدرس، کوی ولی‌عصر، شهرک آسمان، شهرک بهارستان، رستاخیز، مهرویلا، نوروزآباد، همت‌آباد، وسیه، وهرجرد، شهرک طالقانی، بنیاد (۳۵۰ متری)، شهرک ظفر، کوهپایه، شهرک احسانی نژاد،شهرک کوثر، شهرک بذر و نهال.