۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گام اول نحوه پیگیری طرح اقدام ملی مسکن بعد از دریافت ثبت نام +جدول زمان بندی

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۹
کد خبر: 415081
گام اول نحوه پیگیری طرح اقدام ملی مسکن بعد از دریافت ثبت نام  +جدول زمان بندی

آورده اولیه متقاضیان رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. افراد معرفی شده به بانک جزو متقاضیان قطعی اقدام ملی مسکن هستند.

اقتصاد آنلاینمحبوبه قرمزچشمه؛ به شکل کلی بخش اول پروژه طرح ملی مسکن حدود ۴۰ میلیون مترمربع زیربنا احداث می‌شود، بیش از ۱۲۰ هزار میلیاردتومان گردش مالی دارد. این پروژه برای شرکت های پایین دستی اشتغال زایی خواهد کرد. دیروز پیامک هایی به ثبت نام کننده گان ارسال شد. وزارت راه شهرسازی در اطلاعیه ای در سایت  tem.mrud.ir   توضیحات مربوط به روند ثبت نام بعد از دریافت کد رهگیری را به اطلاع متقاضیان طرح اقدام ملی تامین مسکن رساند.

در این اطلاعیه  متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که در شهرهای جدید ثبت نام نموده اند، می توانند از طریق جدول زمانبندی ارائه شده (برای دانلود اینجا کلیک کنید) در زمان تعیین شده به محل های مشخص شده مراجعه نمایند.

همچنین متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر ثبت نام نموده اند، می توانند از طریق جدول زمانبندی ارائه شده (برای دانلود اینجا کلیک کنید) در زمان تعیین شده به محل های مشخص شده مراجعه نمایند.

ادارات کل و نهادهای متولی مدارک متقاضیان را تطبیق می دهند و با تطبیق مدارک و احراز هویت، متقاضیان برای افتتاح حساب به بانک معرفی می شوند. آورده اولیه متقاضیان رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. افراد معرفی شده به بانک جزو متقاضیان قطعی اقدام ملی مسکن هستند.

متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که درسایر شهرها ثبت نام نموده اند، جهت سهولت در روند ثبت نام و جلوگیری از ازدحام بر اساس گروه بندی و تاریخ های مندرج در جدول ذیل با ارسال پیام کوتاه از طرف بنیاد مسکن برای حضور در شعب بنیاد شهر محل تقاضا دعوت خواهند شد.

11

بر اساس قانون ساماندهی افرادی که می توانستند از تسهیلات دولتی و برنامه های حمایتی مسکن استفاده کنند و در اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، با تطبیق برخی از شرایط طی پیامکی پذیرش اولیه به واجدان شرایط اعلام شد.

کسانی که پیامک دریافت کردند واجد سه شرط فرم ج سبز، فقدان مالکیت خصوصی مسکن، و عدم استفاده از تسهیلات خرید، جعاله یا مشارکت مسکن هستند.

متقاضیان باید اصل شناسنامه، اصل کارت ملی خود و خانواده شان، به اضافه مدرکی که سابقه سکونت آنها را تایید کند، ارایه دهند. مدارکی که موید سابقه سکونت است شامل گواهی اشتغال به کار در دوایر دولتی، سابقه بیمه پنج ساله اگر در بخش خصوصی شاغل هستند و یا سابقه پنج ساله تحصیل فرزندان است.

متقاضیانی که پیامک دریافت کرده اند باید تعهدنامه محضری که فرم خام آن در سامانه بارگذاری شده را پر کرده و با ثبت آن در دفترخانه به همراه سایر مدارکی که اعلام شد به محل هایی که در سامانه اعلام شده ارایه می دهند.