به گزارش بانک مرکزی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در هفت ماهه نخست سال ٩٦، ٤ و نیم میلیون تومان بوده است که در مدت مشابه امسال به ١٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، تعداد معاملات هم با کاهش حدود ٦٠ هزار واحدی از ٩٨ هزار معامله در هفت ماهه نخست سال ٩٦، به ٣٥ هزار معامله در سال ٩٨ رسیده است.

photo_2019-10-30_14-25-54

گفتنی است؛ گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۸، به ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۲۲ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

تحولات قیمت مسکن در مهر ۹۸

متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۴ و ۴۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳.۷ و ۵۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهند.

تحولات ۷ ماهه بازار مسکن

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۸ به حدود ۳۵.۸ هزار واحد مسکونی بالغ گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۵۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۱.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در مهرماه سال جاری موید رشد به ترتیب معادل ۳۴.۸ و ۳۳.۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.