۰ نفر

با دستورالعمل جدید شورای رقابت؛

فروش خودرو در بورس متوقف می شود؟

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبر: 699792
فروش خودرو در بورس متوقف می شود؟

بر اساس دستورالعمل شورای رقابت برای ساماندهی بازار خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو و از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نسبت به ثبت‌نام و فروش خودرو اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق دستورالعمل شورای رقابت برای  تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب شورای رقابت،  شرایط خرید خودرو برای متقاضیان تعریف شده است. شورای رقابت امروز دستورالعمل تنظیم بازار خودروها را منتشر کرد که بر اساس آن عرضه‌کنندگان خودرو را موظف به اجرای تعهداتی در هفت بند کرده است؛ نکته قابل توجه این است که شورای رقابت در بندهای ۴ و ۵ دستورالعمل صادره، بر عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اشاره کرده است؛ این بازگشت به سامانه می‌تواند به معنای این باشد که حرف این شورا برای لغو عرضه خودروها در بورس کالا، به کرسی نشسته است.

گفتنی است که بر اساس بند ۵ این بخش از دستورالعمل تنظیم بازار خودرو مصوب شورای رقابت که بر عرضه خودروها در سامانه یکپارچه تاکید دارد؛ این طور برداشت می‌شود که مجدد فروش و ثبت‌نام خودروها در سامانه یکپارچه خواهد بود؛ این موضوع می‌تواند پیش‌زمینه اجرایی کردن درخواست شورای رقابت مبنی بر لغو عرضه خودروها در بورس کالا باشد.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «مخالفت شورای رقابت با عرضه فعلی خودرو / فروش خودرو باید در سامانه یکپارچه انجام شود » را مطالعه کنید