۰ نفر

بارز پیشرو در کسب افتخارات و دستاوردها در صنعت تایر کشور

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبر: 677828
بارز پیشرو در کسب افتخارات و دستاوردها در صنعت تایر کشور

این روزها جدیدترین اخبار صنعت تایر کشور به تولید تایر دانش‎بنیان اختصاص یافته است. در حال حاضر چند شرکت معتبر کشور توانسته‎اند با نوآوری و تکیه بر علم و دانش، تایرهای جدیدی را تولید کنند که توانایی رقابت با تایرهای خارجی را داشته باشند.

در میان این شرکت‌ها، گروه صنعتی بارز رتبه برترین تولید‎کننده تایر دانش‎بنیان را از آن خود کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در رابطه با دستاورهای اخیر صنعت تایر کشور، گفت‎وگویی با مدیرعامل این شرکت معتبر داشته باشیم.

رتبه نخست تولید تایرهای دانش‎بنیان از آن کیست؟

جمال میرزایی مدیرعامل گروه صنعتی بارز در آخرین مصاحبه خود، اخبار مربوط به کسب رتبه نخست تولید تایرهای دانش‎بنیان توسط این برند معتبر را تایید کرد. ایشان مهم‎ترین دلایل نایل آمدن به این مقام را همکاری با شرکت‎های دانش‎بنیان، برنامه‎ریزی منسجم و تکیه بر علم و دانش دانست.

این شرکت در حال حاضر قصد دارد تا تولیدات تایرهای دانش‎بنیان را به 9 حلقه برساند که در نوع خود بی‎نظیر است. تایرهای دانش‎بنیان تولیدی در گروه محصولات رادیال سواری و شاسی‎بلند تا رادیال باری و اتوبوسی قرار می‎گیرند و همگی از استانداردهای روز اروپا برخوردارند.

جمال میرزایی عنوان کرده که برای دستیابی به این جایگاه از امکانات روز دنیا، طبق یک برنامه‎ریزی استراتژیک استفاده شده است. از این امکانات می‌توان به تاسیس مرکز تحقیق و توسعه، مرکز آزمون و میدان تست اشاره کرد. بنا به تایید کارشناسان مربوطه، میدان تست بارز در تمامی خاورمیانه بی‌همتاست چراکه با الگوبرداری از میدان تست شرکت کنتیننتال آلمان طراحی شده است.

از مدیرعامل گروه صنعتی بارز در رابطه با وجه تمایز تایرهای دانش‎بنیان تولیدی با دیگر محصولات مشابه پرسیدیم که ایشان در پاسخ به کیفیت و ایمنی بسیار بالای تایرهای دانش‎بنیان بارز اشاره کرد. همچنین افزود: «در سال‌های اخیر مهم‎ترین هدف ما بهبود شاخص و عملکرد فنی تایرهای تولیدی بود که در نهایت این هدف محقق شد و در حال حاضر تایرهای دانش‎بنیان بارز دوام، ایمنی، نرمی و کیفیت بسیار بالایی دارند و همچنین در کاهش مصرف سوخت تاثیر به‎سزایی خواهند داشت.»

رویکرد گروه صنعتی بارز نسبت به شرکت‎های دانش‎بنیانبارز پیشرو در کسب افتخارات و دستاوردها در صنعت تایر کشور

از جمال میرزایی خواستیم تا در رابطه با رویکرد گروه صنعتی بارز نسبت به شرکت‎های دانش‎بنیان توضیح دهند. ایشان عمده دلایل موفقیت گروه صنعتی بارز را همکاری با شرکت های دانش‎بنیان کشور عنوان کرد و گفت: «تولید تایر دانش‎بنیان با چالش‎های بسیاری همراه بود که با تکیه بر ظرفیت‎های داخلی نمی‌توانستیم از عهده تمامی آن‎ها برآییم. به همین دلیل از سال گذشته برای همکاری با شرکت‎های دانش‎بنیان برنامه‎ریزی کرده و در جریان برگزاری نمایشگاه تخصصی دانش‎بنیان، از 17 شرکت فعال در این زمینه دعوت به عمل‎ آوردیم تا بازدیدی از خط تولید کارخانه بارز در کرمان به عمل آورند. به این ترتیب جلسات هم‌اندیشی برگزار شد و با ایجاد یک شبکه قدرتمند توانستیم چالش‌های پیش رو را حل کرده و گام موثری در راستای تحقق اهداف شرکت برداریم.»

طبق گفته میرزایی 17 شرکت مذکور در حوزه قطعات یدکی و مواد شیمیایی فعالیت دارند و در شناسایی و رفع چالش‎هایی از جمله: تامین مواد اولیه سازگار با محیط زیست، دستیابی به تکنولوژی‌ روز دنیا برای تولید محصولات جدید و کاهش مصرف سوخت محصولات تولیدی با گروه صنعتی بارز همکاری خواهند داشت.

ایشان در رابطه با ادامه همکاری با شرکت‌های دانش‎بنیان تصریح کرد: «در تلاشیم تا تعامل خود را با شرکت‌های دانش‎بنیان افزایش دهیم چراکه با توسعه شبکه دانش‎بنیان، امکان تولید محصولات جدید و بهبود کیفیت مواد اولیه فراهم می‎شود و در نهایت باعث رونق صنعت تایر کشور خواهیم شد که مهم‎ترین هدف ما در طولانی‎مدت است.»

تاریخچه فعالیت گروه صنعتی بارز

احداث کارخانه لاستیک بارز به سال 1364 باز می‎گردد اما این گروه تولیدی فعالیت تجاری خود را از سال 1372 آغاز کرد. با پیشرفت در صنعت تایرسازی، گروه صنعتی بارز چشم‎انداز خود را گسترش داد و برای افزایش کیفیت و ایمنی تایرهای تولیدی، اولین مرکز تحقیق و توسعه بارز را در سال 1384 تاسیس کرد. با گذشت زمان برند بارز توانست به‎عنوان برترین و تنها تولیدکننده تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در کشور تبدیل شود و دستیابی به این مقصود باعث شد تا دومین کارخانه بارز در سال 1395 و در استان کردستان تاسیس شود. در این کارخانه خط تولید تایرهای رادیال سواری و شاسی‌بلند راه‌اندازی شد و چشم‎انداز جدیدی پیش روی گروه صنعتی بارز قرار گرفت.

در حال حاضر برند بارز 46 درصد سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده و در تلاش است تا به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در منطقه تبدیل شود. برای دستیابی به این جایگاه، اقدامات موفقیت‎آمیزی برای تولید تایر بارز دانش‎بنیان انجام گرفت که طبق گفته مدیرعامل گروه صنعتی بارز، تایرهای تولیدی از استانداردهای روز دنیا بهره می‎برند و قابل رقابت با نمونه‎های خارجی هستند.بارز پیشرو در کسب افتخارات و دستاوردها در صنعت تایر کشور

مهم‎ترین افتخارات گروه صنعتی بارز

در طی سال‌ها فعالیت، گروه صنعتی بارز دستاوردها و افتخارات بسیاری را به دست آورده که از مهم‎ترین دستاورها می‌توان به اخذ گواهی‌نامه ایزو 100002 و ایزو 100004 اشاره کرد. همچنین برخی از افتخارات گروه صنعتی بارز شامل موارد زیر می‎شود:

  • دریافت تندیس زرین صنعت سبز کشور
  • دریافت جایزه مدیریت دانش
  • اخذ گواهینامه صد شرکت برتر ایران
  • دریافت لوح زرین جشنواره ملی حاتم
  • دریافت جایزه ملی تعالی سازمانی
  • دریافت تندیس ملی حقوق مصرف‎کنندگان

اما جدیدترین دستاورد بارز، دریافت تاییدیه شرکت‎های دانش‎بنیان از سوی کارگروه ارزیابی شرکت‎ها و موسسات دانش‎بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که جمال میرزایی این موفقیت بزرگ را مدیون زحمات و تلاش بی‎وقفه کارکنان گروه صنعتی بارز می‌داند.

همچنین بارز رتبه نخست تولید تایرهای دانش‎بنیان کشور را از آن خود کرده که این مهم با بومی‌سازی تکنولوژی ساخت و نوآوری در تولید به دست آمده است. به گفته میرزایی تایر دانش‎بنیان بارز محصولی کاملاً بومی است که از استانداردهای روز دنیا برخوردار بوده و علاوه بر بازار داخلی قابلیت صادر به بازار بین‎المللی را نیز دارا می‎باشد.

سخن نهایی

سیل تحریم‌های جدید و عدم دسترسی به قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، باعث شده تا بسیاری از صنایع کشور دوران بسیار سختی را پشت سر بگذارند. در این شرایط گروه صنعتی بارز با نوآوری و تکیه بر علم و دانش توانسته رویکردهای جدیدی را برای جهانی شدن در پیش بگیرد. امید است دیگر صنایع کشور نیز از ظرفیت‎های موجود استفاده کرده و باعث رونق اقتصاد کشور شوند.