۰ نفر

گزارش بازار خودرو؛

قیمت خودرو ۱۱مهر ۱۴۰۱ / قیمت پراید دوباره صعودی شد

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 671614
قیمت خودرو ۱۱مهر ۱۴۰۱ / قیمت پراید دوباره صعودی شد

هر چند که معاون وزیر صمت خبر از فروش ماهانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو می دهد و گفته می شود که آیین نامه واردات خودرو هم در مراحل نهایی قرار دارد اما قیمت ها در بازار خودرو تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و همچنین فضای اقتصادی مبهم،‌ نه تنها کاهش قیمت را تجربه نکرده است بلکه کم کم برخی مدل هایی که چند هفته ثبات قیمت را تجربه کرده بودند دوباره روند افزایشی به خود گرفتند. قیمت پراید و قیمت ساینا که طی تقریبا یک ماه گذشته بدون تغییر بود در بازار روز گذشته با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ در شرایطی که با توجه به اخبار منفی برجامی بازار خودرو در گروه محصولات ایران خودرو شاهد افزایش قیمت تعدادی از خودروهای این گروه بود و انتظار می رفت با تداوم این روند سایر محصولات ایران خودرو هم افزایش قیمت داشته باشند، امروز روند قیمت ها در بازار خودرو حداقل در گروه محصولات ایران خودرو برخلاف انتظار ها پیش رفت.

قیمت ایران خودرو

قیمت سمند EF7 در شرایطی که روز گذشته با افزایش ۴ میلیون تومانی همراه بود امروز روند افزایشی قیمت خود را متوقف کرد. قیمت سمند EF7 امروز ۳۵۴ میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت دنا اتوماتیک توربو هم که پس از مدت ها ثبات و نوسان یک میلیون تومانی روز گذشته با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۵۰۸ میلیون تومان رسیده بود امروز بدون تغییر ماند و قیمت دنا اتوماتیک توربو در بازار امروز همان ۵۰۸ میلیون تومان ماند.

قیمت رانا پانوراما هم پس از افزایش ۵ میلیون تومانی و رسیده به قیمت ۳۴۰ میلیونی بدون تغییر معاملات امروز را به پایان برد.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

محصولات سایپا که روز گذشته در حالیکه تعدادی از محصولات ایران خودرو افزایش قیمت به ثبت می رساندند بر خلاف روند مورد انتظار در مدل تیبا کاهش قیمت داشت امروز هم برخلاف روند محصولات ایران خودرو در بازار معامله شدند و تعدادی از محصولات این گروه افزایش قیمت داشتند.

قیمت پراید ۱۳۱ که مدت زمان زیادی است بدون تغییر مانده بود امروز با افزایش ۲ میلیون تومانی مواجه شد. قیمت پراید ۱۳۱ با این افزایش ۱۸۴ میلیون تومان به ثبت رسید و همین افزایش میزان تغییر قیمت این خودرو را از ابتدای سال به عدد ۱۴ میلیون تومان رساند.

قیمت ساینا هم امروز در بازار افزایشی بود. قیمت ساینا با ثبت افزایش یک میلیون تومانی به ۲۰۳ میلیون تومان رسید و روند با ثبات هفته های گذشته خود را شکست.

حالا در شرایطی که برجام و اخبار پیرامون آن هر روز رنگ عوض می کنند پیش بینی روند پیش روی بازار خودرو مشکل تر خواهد بود و باید دید که سرنوشت برجام و همچنین قیمت دلار چه خواهد بود. بنا بر پیش بینی کارشناسان اگر برجام احیا نشود انتظار افزایش قیمت ها و تشدید رکود بی جا نخواهد بود.

قیمت سایپا