۰ نفر

معاون وزیر صمت؛

بازگشت ال ۹۰ به خط تولید

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبر: 654828
بازگشت ال ۹۰ به خط تولید

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "منوچهر منطقی"  در حاشیه مراسم رونمایی پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد افزود: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، مجموعه ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

 منطقی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بلا استفاده این محصول با همکاری های بین المللی است تا  یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی بودند عرضه کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: در تلاشیم نمونه های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه‌داد: روس‌ها گزینه های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه های داخلی نیز مطرح است.

منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.