۰ نفر

رنو ۵ بعد از نیم قرن برقی شد

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 650752
رنو ۵ بعد از نیم قرن برقی شد

شرکت رنو بعد از گذشت نیم قرن از آغاز تولید خودروی رنو 5 یک مدل برقی از این اتومبیل خاطره انگیز را برای علاقمندان عرضه کرده است.

به گزارش نیواطلس، تولید خودروی رنو ۵ از سال ۱۹۷۲ آغاز شد و تولید آن تا سال ۱۹۹۶ ادامه یافت. حالا رنو برای جشن سالگرد ۵۰ سالگی تولید این خودرو یک مدل برقی از آن را روانه بازار کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این خودرو رنو ۵ دیامانت نام دارد و تولید آن حاصل همکاری شرکت رنو با یک طراح فرانسوی به نام پیر گنالونز است. وی بر اساس بررسی های نشریه Architectural Digest یکی از صد طراح برتر فرانسه است.

اگرچه مشخصات فنی کمی در مورد این خودرو ارائه شده، اما می دانیم که محصول مذکور توسط یک موتور الکتریکی حرکت می کند که در جلوی آن قرار دارد، جایی که به طور سنتی محل نصب موتور احتراق داخلی است. راننده از طریق یک اسکنر اثر انگشت خارجی به وسیله نقلیه دسترسی پیدا می کند، سپس از یک اهرم متوالی سه موقعیتی برای جابجایی بین حالت های رانندگی به جلو، خلاص و عقب استفاده می کند.

سرعت، میزان شارژ باتری و زمان در سه صفحه دیجیتال گرد مجزا نمایش داده می شوند. این خودرو فاقد صفحه نمایش لمسی برای دسترسی به اطلاعات ناوبری و سرگرمی است و در عوض چنین داده‌هایی را بر روی گوشی هوشمند راننده که در یک پایه اختصاصی در داشبورد نصب شده، نمایش می‌دهد. قرار است این خودرو ظرف چند ماه آینده به بازار بیاید.